spår x3

Under skoldagen gick jag och kramade en pinne som jag sedan la ut i ett spår innan jag åkte hem, jag kunde inte ta med spårapporterna och jag ville göra ett spår på vägen hem för att vinna lite tid så då fick jag göra en egen apport :) Jag la spåret med en mjuk vinkel och apporten i slutet, sedan gick jag hem, väntade en dryg timma och gick sedan ut igen med Pelle. Pelle klarade spåret med vinkeln och apporten men han spårar inte som jag ivll att han ska spåra. Han är väldigt ivrig och arbetar med nosen för högt upp, denna gången var han dock inte lika förvirrad som han har varit innan.

Det har regnat konstant de senaste dagarna så har inga nya bilder, men det kommer, när det blir bättre väder och när jag får mindre kvar att göra i skolan. Jag har 13 skoldagar kvar innan sommarlovet och 10 st inlämningar eller redovisningar... jippi...

Jag var inte helt nöjd med spåret och la därför ett till på plats. Jag använde leksaken och drog den längs med spåret, dock kom det en hund och jag ville därför inte gå för nära den, spåret blev alltså väldigt kort. Jag hade inte helelr tålamodet att låte det ligga utan gick det ganska direkt. förvirring förvirring... Nu var jag ju tvungen att göra ett tredje spår! Tredje gången gillt och man måste ju avsluta med en bra känsla!


Detta spåret använde jag också leksaken som jag drog läng med spåret. Det blev ganska långt, kanske 150 meter in i skogen och på lite olika underlag. Nu ville jag låte det ligga ett tag så medan spåret låg till sig tränade jag lite tricks och godissök. När spåret hade legat i 15-20 minuter selade jag på och släppte på honom på spåret. Detta spåret gick så mycket bättre! Han är fortfarande för snabb enligt mig. Jag tror att han lätt kan missa snäva vinklar eller ställen där spåret är svagare MEN han jobbade med nosen i marken hela spåret och det är vad jag fokuserar på nu. Himla glad över att han sänkte huvudet och jobbade bra på det sista spåret. Yes!


Såg förresten att nästa appelltävling inte är förrän i augusti... Och den är på Orust BK...

Kommentarer
Postat av: P.S Hundar

Skoj! :D

Sv: Ja hon växer som ogräs! :P

2012-05-12 @ 20:19:15
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0