Rutan!

Hade sovmorgon imorse så passade på att gå ut och träna i det fina vädret. Jag testade en ny variant av inlärning på rutan dvs att han ska springa tills jag säger stanna och det är då mitt ansvar att säga till honom så han hinner stanna och komma rätt i rutan. Nu körde vi några gånger och han fick mycket bättre framåtdriv, inget nos i rutan och vi kunde skicka från större avstånd. Det kändes väldigt bra imorse, jag tror att jag kommer blanda lite för att se vad som passar honom bäst. Här är ett klipp från imorse, själv tycker jag att han gör det superbra, han är lite långsam men det är varmt och detta var ett av de sista skicken så han har fått springa rejält innan.

Kommentarer
Postat av: Jenny & Kex

sv; åh, vad glad jag blir av din kommentar!! :DD Haha, du gjorde in dag! ;)



Ser bra ut med rutan :) För att få lite mer fart till rutan kan du pröva att inte stanna honom varje gång utan låta honom springa igenom och få belöningen bakom :)

2012-05-22 @ 21:52:16
URL: http://posiitiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0