Onsdagsträning på GMBK!

Åkte upp till klubben för att träna på "riktigt" innan nästa onsdag då det faktiskt är tävling för vår del. Debut i tvåan... Min främsta anledning var att få lägga en plats men den råkade jag ju såklart missa, haha... Men han har ju klarat platsliggningarna under hela denna terminen och har ett mycket bättre attityd till dem så antagligen kommer det att gå bra ändå :)

Istället umgicks vi en hel del med härliga hundmänniskor. Ett helt gäng från lydnadshelgen var på plats och det var trevligt att träffa så många samtidigt igen, trevligt trevligt!

Idag tränade vi Fritt Följ, apportering och Fjärr. FF gick faktiskt riktigt bra, de första sträckorna gick jag för långt och Pelle tappade kontakt och fokus på mig vilket ledde till konflikt. Jag bytte taktik och körde på kortare sträckor (i början bara raksträckor) med hög belöniongsfrekvans och jäklar vilken kontakt och glädje han hade! Underbart! I slutet la jag tilll flera svängar och längre sträckor och även det hängde han med på :) Drömmen är väl att få det fria följet till ett favoritmoment för oss båda två men det är ju sååå svårt!

Apporteringen har gått kasst de senaste dagarna men igår på kursen lyckades vi få upp värdet på apporten och Pelle tyckte det var roligt igen. Idag gick det bra, han tog upp en och kom till mig. Frågan är hur det går på tävling om en vecka... tur att det har låg koeffecient...

Fjärren gick som vanligt också bra! Introducerade ställandet med lite mer krav, bakbenen ska vara fastlåsta! Han klarade det jättebra, men körde bara mellan ligg och stå. Sitt-ligg gick också det bra, eventuella problem är inte att han flyttar på sig i bytena utan isåfall att han är för långsam...

Överlag är jag nöjd medkvällen! Härlig Pelle-attityd, bra träning, underbart sällskap!
allt på topp tills knotten kom och jagade iväg oss! :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för sällskapet, riktigt trevligt :)

Eran träning såg jätte fin ut, det kommer gå kanon på tävlingen!

Ha så trevligt i London :)

2012-05-30 @ 22:52:38
URL: http://lindajonssons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0