Badpelle

Idag var det träning på nya varvet som sto dpå schemat. Vi fokuserade mest på apporten som verkligen int evill samarbete med oss nu... Det blev också lite Fjärr och FF. Ett helt ok träningspass men pelle var lite loj och slö tyckte jag. På vägen hem hittade jag en strand och när jag släppte loss Pelle blev han såå glad! Ett tvättäkta pudelfnatt visade han upp, runt runt runt och fram och tillbaka på stranden. Jag kunde inte göra något annat än att skratta...haha!

Sedan hittade vi lite pinnar som vi lekte med. Jag kastade i vattnet och Pelle hämtade. Jag har alltid sagt att Pell eint egilla ratt bada men idag motbevisade han mig verkligen! ut och in från stranden, helt överlycklig!  I slutet kom pinnen till och med så långt ut att han var tvungen att simma, men det skrämde inte honom. Ska bli kul att bada mer med honom i sommar! :)



På vägen hem gick vi förbi fotbollsplanen och jag har väldigt svårt att låta bli att träna om vio går förbi en tom fotbollsplan. Det blev rutan och apportering! Apporteringen gick helt ok med tanke på hur dåligt det har gått de senaste dagarna. Rutan gick också jättebra! Jag växlade lite mellan att kasta bollen över honom och låta honom hitta själv. Vet dock int evad som är bäst men relativt bra  gick det ända! Jag är nöjd! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0