Näsan på topp !!!

Om Maja är värdens bästa Hund ? Ingen tvekan om saken! Klart hon är!

I tidigare inlägg var ju jag och Ebba på Föreläsning om specialsök. Jag anmälde mig senare till special sökkursen som gick ut på att Theres och Jonas skulle tittat på varje ekipage och se hur bra dem jobbade, kontakt och så. Nu efter tre tillfälen med bar sök och umgåtts med trevliga människor och hundar är den kursen slut. Och vi alla som var med fick beskedet att alla ekipage passade som specialsökhundar... på det de sett. Det här var ju otroligt roligt och helt fantastiskt! Jag som otroligt stolt ägare till Maja är helt underbart stolt över min lilla prinssesa!  Men kursen var ju bara på tre tillfällen och då tittade vi mest på söket och arbets villjan och hur bra de var i olika miljöer. Men det dem skulle  vilja se mer av är lite mer miljö skillnader än va de miljöerna vi varit i var, typ sten kror arbetsplatser, och sånt, större skillnader till miljöer helt enkelt.

Jag och Maja som gjort lite sök innan men framför allt så spenderade jag mycket tid vid miljö biten när Maja var valp så hon är ett otroligt säkert kort när det kommer till nya saker. Men sen är hon också otroligt nyfiken. Med andra ord ingen rädsla från början vilket har gjort det otroligt mycket enklare och framför allt roligare att åka till nya platser och se nya saker. För hon själv tycker det är så fantastiskt skoj! 

Men som sagt så är det ju inte helt säkert än men efter som dem ville se mer av miljö biten. Men roligt ändå.  Den här kursen var helt underbar just med alla som gick den, efter bara två gånger var det " åå nu ska vi träffa gänget igen"  så vi fick en enorm gemenskaphet, vilket är jätte roligt.

Så nu måste vi tänka om, planera om helt! Nya mål och sånt. Fast de gamla målen är ju forfarande kvar, fast lite ändrigar blir det nog. Eftersom intresset finns hos både mig och Maja och vilja att arbeta och lägga tid på det. Men efter som nästa steg är den riktiga utbildningen och den är under en 1års period  och kostar en del så måste jag för att gå den, söka stipendium och bidrag. För mina föräldrar vill inte riktigt betala den summan.. Men de är jätteglada och vill hjälpa oss så gott det går. De är redo att köra oss fram och tillbaka om det behövs tills jag får mitt körkort...  Fast jag vill säga att mina föräldrar är dem bästa just för att dem bryr sig och har hjälpt till så mycket.

Men Men vi får se hur dan det blir. Det blir spännade att se hur det kommer att bli i framtiden :)  Att Vi skulle kunna klara det här så bansliga som vi är ;) haha vem hade kunat tro det ;)




Men hur kom hon upp där ?? :O



SÅ här kom hon ner i alla fall ;)




Kommentarer
Postat av: Jenny & Kex

det var egentligen nu i helgen som var men ingen har lagt upp och inte jag heller för den delen. Vet inte om jag ska fortsätta med projektet. Nästan alla har hoppat av

2012-03-07 @ 20:26:43
URL: http://posiitiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0