Träning

Slutade tidigare idag så gick ut och tränade Pelle efter skolan. Vi fokuserade på läggande under gång eftersom det är helgens lydnadsprojekt. Han har väldigt långsam i läggandes och jag har försökt peppa honom för att få dem snabbare. Idag var det lite snabbare och det blev en film så fort jag får låna mammas dator.

Vi tränade också apportering. Har börjat leka massa med apportbocken. Många säger att man inte borde göra det men han ska tycka det är roligt, det är det viktigaste! Vi kampade och lekte vilket han uppskattade, han sprang också och hämtade den när jag kastade den så de högre klasserna borde inte bli något problem.

Det sista vi gjorde var att träna lite target på lock inför rutan träning. Han vill inte riktigt springa snabbt iväg från mig så det försöker vi jobba på! :)

En härlig träningstimma blev det! :) (gammal bild, skönt att snön är borta)


Kommentarer
Postat av: pshundar

sv: Ja, Whisky leker ju med den på bilden ;) Tycker dom var mycket stabila, sen ska man väl inte låta hundarna ha de mer som en belöning för då lär ju pälsen ryka ;)

2012-03-06 @ 07:15:08
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0