Träning i slottskogen

Vi bestämde med Malin med pixel och Louise med Leon att ses och träna i slottskogen. Först bestämde vi att vi skulle ses 11 men vi ändra det till 12:30 senare ;)  Jag och Ebba tog bussen och spårvagnen med Pelle, Maja och Kajsa. Det gick jätte bra och jag för ovanlighetens skull missade jag inte bussen!! Duktiga mej ;)
Det var mycket trevligt och roligt och allt gick som det skulle. Vi gick från Marklands gatan till var vi skulle träffas. Jag tränade lite "före" men Maja och lite lek och "fot" grunder med kajsa, har ju lovat mamma att få upp henne i lydnads klass 1 ;)
Eftersom Maja var lite trött från gårdagen så blev det inte så mycket men hon var duktig och koncentrerade sig. Kajsa var också duktig förutom att hon bet av kopplet....igen.... Men jag är väldigt glad för att jag och Kajsa har fått bättre kontakt och samspel. Det är mycket roligare att ta med henne då. 

Sedan gjorde vi en kort platsliggning. Alla var väldigt duktiga och alla låg kvar. Maja vär väldigt duktig, vi övande mest på att hon skulle var med huvudet ner.

Pelle var också väldigt duktig. Först var han väldigt fokuserad på de andra hundarna men när vi körde platsliggningen klarade han den väldigt bra och han läg både när jag var nära och långt borta. Nu börjar snart platsläggningarna uppe på klubben så då ska vi försöka komma dit så ofta som möjligt för att träna där med. Snart har vi en grym plats!















Kommentarer
Postat av: Elin

va skoj det ser ut!

2012-03-20 @ 16:08:16
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0