Träning i det underbara vårvädret!

Det är inte kul att inte ha sin kamera, inga roliga bilder man kan blogga med. Imorse var jag ute och tränade med Pelle och det resulterade faktiskt i en film. Vi tränade mest platsliggning, han var otroligt duktig! Vi körde två platsliggningar på ca drygt 1 minut vardera. Jag stod ganska långt bort och det var även en del störningar. Det kanske blir något dethär ändå. De senate dagarna har Pelle fått ett tuggben varje kväll och då gjort en plats för att få den. då har han legat upp till 3 minuter så det känns bra, nu måste vi bara börja träna med andra hundar och sen så kan vi nog snart tävla igen!

Vädret var helt underbart! Solen sken och värmde så man slapp alla jobbiga vinterkläder.  Jag gick en promenad övr berget med bara mössa och det var så himla skönt! Nu är det vår på riktigt!

Jag ska också försöka filma till helgens lydnadsprojekt vilket denna gången är läggande under gång. Filmen ska jag försöka få upp till ikväll, annars kommer den nog imorgon. Imorgon börjar också vår kurs. Det är 10 stycken anmälda så vi lär få fullt upp! Men det kommer också bli otroligt roligt och jag tror jag kommer lära mig jättemycket uner dessa 9 kurstillfällen vi ska hålla.


Kommentarer
Postat av: pshundar

Tack!! :D

2012-03-03 @ 19:31:20
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0