Namnsdag och pelleträning

Ännu en dag med bra hundtränig efter skolan, vi tränade på FF, läggande, fjärr, apport och plats. Pelle var väldigt duktig.

På platsen tränade vi att lägga sig när jag stod bredvid honom och inte framför, lite svårt men det gick. Fjärren är himla snygg, ska få lite mer uthållighet i den bara. Apporten gick också väldigt bra.

Vi avslutade med en liten promenad på berget, misstänker att det har gått en löptik där för Pelle var ganska distraherad. Men han lyssnade ändå på mig, duktiga hund! :)

Nu vill jag bara få ett bra platsliggande så vi kan få vårat LP pch sen snabbt gå vidare till 2an. Det ska bli så roligt med lite nya moment! Många av dem kan han ju ioförsig, men det blir ändå lite variation och nya utmaningar.

Sedan upptäckte att jag hade namnsdag idag och firade mig själv med lite pannkakor.


Kommentarer
Postat av: Ebba

Grattis på oss, Ebbor! :)

2012-03-07 @ 18:11:43
URL: http://ebbamolly.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0