metallapport och platsliggning

Har spenderat lite tid ute i trädgården nu på eftermiddagen. Under våren kommer vi att bygga ett staket runt om så att vi kan ha Pelle mer lös när vi är ute. Medan jag pysslade med det hittade Pelle en boll som han lekte med. Innan jag gick in blev det även lite träning. Vi gjorde en platsliggning (utan "plats"kommando) och han låg i ca 5 min, duktig Pelle! Han avr väldigt långsam på inkallningarna, vet inte om han var trött eller bara ofokuserad men jag fick iallafall upp farten på hunom i slutet.

På förmiddagen åkte jag, mina syskon och Pelle till en fotostudio här i stan. Vi hade fått ett tillfälle där i julklapp och jag tror det blev ganska många fina bilder. Pelle skötte sig bra och lät sig flyttas runt. Sedan lämnade vi honom hemma och vi åkte ut på några andra ärenden. Vi åkte förbi djuraffären där vi bland annat köpte 4 koner, lite mindre variant så de inte tar så stor plats i väskan. Sedan åkte vi till frej johnson och köpte en metallapport. I djuraffären kostade den 490 kr men i järnaffären fick vi den för knappa 50. Vi börjar emd denna och sen när vi närmar oss de momenten på riktigt får vi gå öbver till den "riktiga" tills dess tror jag denna kommer fungera utmärkt! Vi tränade lite och Pelle tog den faktiskt i munnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0