cirkuspelle

klickerpasset flyttades ut och fram. Kom inte ut förrän på kvällen då min syster tog ut honom vid lunch. Vi packade väskan men godis, klicker, leksak, apportbock och kamera så gick vi ner till fotbollsplanen i närheten. Planen var att köra platsliggning i lite olika former och så lite backa-träning.



När vi väl var där tyckte han det var så roligt med backa så jag ändrade "taktik" och körde bara massa tricks hela tiden. Jättehög belöningsfrekvens och Pelle tyckte det var superroligt! Det blev inte riktigt någon struktur i tricksandet i och med att vi körde så mycket olika och blandade hej vilt, men det var inte heller vad jag ville få ut av träningen. Huvudsaken var att vi båda skulle ha roligt och att Pelle ska kunna testa sig fram till nya saker.
Här är en lista på de tricksen jag kommer ihåg, det kanske var några fler.

Backa
snurra
Spin (har aldrig tränat detta innan, det blev dagens "tagga ner" övning)
Halta
Tass mot fot
stegra
skutt (underbart trick!)
slalom
genom
hopp över ben
Sen varvade vi detta med några snabba lägganden och lite fjärr också.



När nästan alla godisarna var slut körde vi apell/lk2 apporteringen. Inga problem, snabbt ut, bra gripande, snabbt in. Duktiga Pelle! Det märktes att han tyckte dagens träning var rolig för oj vad kontaktsökande och fokuserad han var på vägen hem, jag tyckte också det var väldigt roligt så det här lär vi upprepa.



Innan vi gick hem terroriserade jag honom lite med blixten, mina blixtar kom från ena hållet och några smällare eller liknande hördes från andra hållet. Pelle var helt oberörd och stod lugnt och väntade på godis. Knasig men underbar!♥


Kommentarer
Postat av: Lena T

Pudlar är ju till för att roa sina ägare!

2012-03-13 @ 21:40:26
Postat av: Xia ~

Hur lär man in skutt?

2012-03-14 @ 08:04:35
URL: http://xiahallding.blogg.se/
Postat av: P.S Hundar

haha vad rolig han ser ut på andra bilden! :P

2012-03-14 @ 08:06:00
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0