Miljöträning gånger tusen

Nu är vi hemma igen efter en väldigt lång och väldigt rolig dag. Jag och Pelle åkte spårvagnen in till centralstationen där vi mötte upp Amanda. En härlig tjej som också ska upp till Marma samtidigt som mig. Tillsammans åkte vi upp till henne med tåg och buss och hämtaade hennes (grannes) hund. Baloo, en supermysig aussiekille!

Amanda och Baloo jobbar mycket med hundmöten så de passade på att ta tillfället i akt när de träffade en nu hund, dvs Pelle. Vi körde några möten och Pelel skötte sig över min förväntan. Baloo var också superduktig. Det är häftigt att se ett sånt fint ekipage med så underbar kontakt mellan sig. Blev glad över att se dem vara så samspelta.

Efter hundmötena tog vi en liten promenad längs en liten stig längs underbar natur. Baloo fick springa omkring lös men jag tog tillfället i akt att få Pelle att förstå att man int emåste leka med alla hundar man går tillsammans med. Måste säga att han skötte sig bra även här, lite för mycket drag i kopplet dock...


Vi la ett varsitt spår till hundarna på en äng och medan det låg till det stannade vi och fikade lite. GottGott. Baloo klarade sitt första personspår med bravur och spårade klockrent. Pelle däremot rörde till sitt spår ordentligt. Lite berodde det kanske på att det hade fått besök av Baloo och Amanda på vägen till deras spår, han började åt fel håll och gick framåt, fast fel. Jag fick avbryta och leda in honom dit jag vissrte att jag hade gått och de sista 30 metrarna gick han bra.

Sedan gick vi hemåt och efter lite lunch sprang vi tillbaka till tåget och åkte hem till Gbg igen. Nu var det kurshållning som stod på mitt schema och jag fick hjälp och support av Amanda. Vi hittadade till rastgården och efter en stund kom kursarna. En underbart söt dalmatinervalp och en jätteduktig liten dvärgpinscher. Trots ett rätt så ihärdigt regn kämpade de på bra och var jätteduktiga! Pelle satt jag fast i kanten av hägnet och jag kan inte säga annat än att han skötte sig exemplariskt, även när regnet öste ner på honom.

Efter kursen gick vi till busshållplatsen där vi skildes åt. Jag och Pelle tog spårvagn och buss hem. Nu är han riktigt trött lilla Pelle. 7 stycken olika turer kommunalt, många nya hundar och många nya platser tar på krafterna. Mycket miljötröäning för killen men det mådde han bra av. Han skötte sig jättebra hela dagen, förutom att han drar lite för mycket så är han väldigt lätt att åka på nya äventur med. Kul var det också att träffa nya hundmänniskor och nya hundar, vi får hoppas att vi ses snart igen!

Trackback
RSS 2.0