Träning när den är som bäst!

Kom precis in efter ett träningspass med Pelle. Regnet fullkomligt öste ner på oss men vi var lika glada för det, till och med gladare! Pelle var underbar! Vi började om lite med rutan med inspiration från Linda och Charlie och stod tyst tills han själv hittade den och då belönade jag massor. Vet inte om det är rätt metod men det kändes bra och just nu vill jag inte sätta massa krav på honom och bråka så vi bara tränade för att det ska vara roligt! Först var det lite svårt men han prövade och prövade tills han kom in i ruten och efter några repetitioner gick det mycket bättre.

Emellanåt körde vi lite FF och även det gick som en dans i regnet! Glädje, snabbhet och fokus. Yes! (i och för sig hade jag bollen i andra handen men det känns bättre att låtsas att fokusering låg på mig...!)

En annan sak jag är nöjd med är att jag bara belönade med mig själv och bollen. Inget godis! Mycket roligare! :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Så ofantlkigt söt när han är blöt! :)

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Kul att vi kunde inspirera lite :)

Jag tycker inte man ska vara rädd för att låta hunden tänka lite själv, så jag tror det är bra att ha lite is i magen ibland!

2012-06-08 @ 22:25:00
URL: http://lindajonssons.blogspot.com
Postat av: Ebba

Vad roligt med ett bra träningspass!! Känner igen den känslan :D Och himla söt Pelle är på bilden!

2012-06-10 @ 17:02:26
URL: http://ebbamolly.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0