Regnig myspromenad

Tog en promenad med Pelle på eftermiddagen. Lite oväntat blev det att det från början stilla regnet bara tilltog. Största delen av promenaden öste regnet ner men vi knatade på och det blev rätt så mysigt ändå! Vi gick ner mot vattnet, påvägen hittade vi en stor äng där jag la ett spår. Sedan fortsatte vi ner till stranden där jag och Pelle har varit innan. Pelle badade som aldrig förr och han tycker det är så roligt! Sålänge det finns något att hämta ute i vattnet, att bara hopppa omkring ute i vatnnet är inget för honom, än...
 
Spåret klarade han super! Jag la det mycket svårare idag än vad jag har gjort tidigare. 2 rätt så snäva vinklar blev det med en spårapport i slutet (de senaste gångerna har det bara varit bollar). När det hade legat i 1 timma gick vi tillbaka och Pelle tog upp spåret med en gång, han fastnade lite efter några meter som han alltid har gjort. Men han forsatte snabbt efter det i full fart, första vinkeln tappade han lite men gjorde en lov och hittade den fint. Andra vinkeln gjorde han näst intill felfritt trots att den hade råkat komma precis vid ett dike, duktiga duktiga Pelle! ♥ Nästa gång ska han få gå i selen då han har fattat vad det går ut på, jag tror också det belastar honom bättre då han verkligen hänger i kopplet för att komma fram i spåret så snabbt som möjligt.
 
Jag bar med mig kameran under hela promenaden men eftersom det regnade hela tiden blev det inte särskilt många bilder. Vi hittade ett tak där vi ställde oss under för att få nägra foton iallafall. På denna bilden ser man hur vi gick. Den lilla klumpen vid ettan var där vi gick spår. Vid tvåan hade vi kommit fram till stranden och längst ut hittade vi ännu en strand. Vid fyran gick vi förbi en fotbollsplan och kunde inte motstå lite lydnadsträning, haha! Summerat var det alltså en väldigt mysig promenad i regnet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0