Framme!

Efter många timamr i bilen är vi nu framme i Sunne (för et tag sedan i och för sig..). Istället för att bara åka upp och ner på den vanliga vägen bestämde vi oss för att göra resan till en utflykt. Det blev en mycket trevlig sådan och vi hann med många olika stopp på vägen. Pellebad, lunch vid dalslands kanal, besök på baldersnös herrgårdar, lite konstutställningar, halmens hus samt en fika.
 
Pelle skötte sig jättebra under resan. Var glad när vi var ute och aktiva och la sig ner och sov i buren när vi körde. Han fick springa lös på de platser där det var möjligt och då kom han på varje inkallning. På de platser som krävde koppel drog han inte särskilt mycket efter lite tillsägelse från min sida. Duuktig!
 
Som om inte det var nog la jag ut ett spår här det första jag gjorde när vi kom hit. För första gågnen på väldigt läånge körde vi utan synretning. Spåret var runt 250-300 meter på ängen precis vid huset och med två vunklar såg det ut lite som ett U, eller kanske snarare ett J :) först en halvlång sträcka (kanske 50 m), sedan 2 vinklar rätt så snabbt inpå varandra innan en lååång sträcka. I mitten av den sista delen la jag ut en apport och i slutet en boll.
 
Efter drygt 1 timma var det dags för Pelle att visa vad han går för. Idag fick han köra med Sele vilket gav väldigt bra resultat. Det i kombination med ingen synretning och lång liggtid drog ner ordentligt på tempot (han var definitivt inte långsam!). Han fixade hela spåret klockrent, vinklarna tog han på första försöket, apporterna lämnades till mig med en gång (bollen var bara liite svår att inte leka med utan lämna till matte) och nosen var nere i stort sett under hela spåret. UNDERBART!
 
Här finns hur många ängar som helst, dock inte slådda (heter det så??) så det är väldigt högt gräs men det får duga. Och även väldigt mycket skog. Så de närmaste veckorna kommer innehålla mycket spårning!
 
Här är några bilder från dagen och kvällen. Lite fler bilder som jag har tagit med mobilen komemr upp imorgon. Om ni vill och har instagram kan ni även följa mig på ebbapelle
 

Kommentarer
Postat av: linnea

Åh vad mysigt det låter! Väldigt fin header med, passar verkligen vill bloggnamnet :)

Svar: ja det var en riktigt trevlig "liten" utflykt :) Tack så mycket, vad snällt!
Ebba och Tilda

2012-06-28 @ 19:23:16
URL: http://tassarna.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0