Fotboll och skogspromenad

Pelle har nu äntligen fått sin sommarfrisyr! Hela kroppen nedrakad och det är så mycket sköanre för honom, dock fick jag lite bråttom så jag får nog gå över honom en gång till för att ta bort utstickande tussar från honom. Imorse gick vi nämligen ner till min gamla skola för att se den traditionella elever mot lärare fotbollsmatchen. Pelle fick såklart följa med, vi satt vid sidan om planen och Pelle skötte sig väldigt bra. Trots mycket spring i benen så höll han sig relativt lugn för att vara Pelle. När jag sa till honom låg han lugnt vid min sidsa och tittade på matchen.

När det var slutspelat droppade folk av allt eftersom och en lite skara samlades kring mig och Pelle. Han fick visa upp lite av de tricks han kan och det uppskattades av hans publik som bestod båda av lärare och elever. Och oj vad roligt han tyckte det var! Han snurrade och hoppade runt, dansade och balanserade godis på marken ända till det in evar några kvar på planen utan vi hade den helt för oss själva. Då blev det lite mer seriös träning och vi fokuserade faktiskt på inkallningarna, det var länge sedan! Han var fortfarande lika sprallig och efter ett antal ingångar som var i höjd med mitt ansikte fixade han faktiskt att vädna på marken. Relativt bra iallafall!

Sedan vandrade vi från skolan och gick hem via motionspåret. Men varför måste man gå i spåren tänkte jag och vi klev upp i skogen. Varför har jag aldrig tänkt på det innan? Här fanns massa orörd och stilla skog där vi kunde ströva omkring helt fritt. Både Pelle och jag uppskattade det och vi gick planläöst omkring och bara njöt, att vi gick lite vilse gjorde ingenting då det var så skönt ute.

Efter 2,5 timmar var vi iallafall hemma igen efter en lång och härlig utflykt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0