Bästa spårpelle!

Gick en tur med Pelle och Ella i förmiddags. Hon fick en glass och jag och Pelle fick härlig sällskap i träningen. Dock blev det int esärskilt mycket träning då solen tittade fram och det bara var såå skönt att bara sitta i solen. Lite träning blev det trots att vi fick dela planen med en hund och några fotbollsspelare. Satte upp en ruta och blev positivt överaskad över hur bra det gick. Om jag taggar honom lite innan springer han rätt till rutan varje gång.

Sedan gick vi hemåt och Ella fick gå ett spår på en av ängarna i närheten. Spåert blev kanske 200 meter långt med en boll i slutet. Vi gick hem och jag hade tänkt gå ut en kvart, 20 minuter senare. Hemma väntade dock både middag och en fotbollsmatch på oss så innan jag och Pelle kom ner till ängen igen hade det gått drygt 2 timmar, oops!

Förväntade mig inga stordåd men körde på ändå och Pelle spårade som han aldrig hade gjort annat. Bra fokus i spåret, dock gick det ibland lite för snett och han hamnade snett i spåret, han upptäckte det och lyckades vinkla tillbaka till spåret och fortsätta utan att haka upp sig. Jag hade inte jättekoll på hur spåret låg eftersom det inte var jag som hade gått deet så jag bara följde med Pelle och det gick braaa! :)

Efter avslutat spår sprang vi omkring i det höga gräset och lekte kurragömm aoch plockade blommor. Mysigt med sommarlov!




Kommentarer
Postat av: linnea

Låter som en riktigt bra sommarlovsdag! :)

2012-06-16 @ 23:01:30
URL: http://tassarna.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0