Vi blev utmanade av Fluffmonster!

1) VAD GJORDE DU I HUNDVÄG FÖR FEM ÅR SEDAN?
E: För fem år sedan var jag 11 år gammal, jag hade ett brinnande hundintresse men ingen egen hund. Jag spenderade istället tid med min mormor och morfars hund Tippo. Lyckan var fullständig när jag fick möjligheten att komma ut på hundutställningar.
T: tanken om att skaffa en till hund dök upp och det var mycket prat om passande raser m.m. Innan dess passade jag och tränade med kompisars hundar. 

2 ) VAD GJORDE DU I HUNDVÄG FÖR ETT ÅR SEDAN?
E: Pelle var knappt ett år, vi tränade en hel del tillsammans och vi höll fortfarande på att lära känna varandra.
T: Tränade och planerade, var mycket på olika utställningar, tränade mycket trix och också lite lydnad och bruks

3) FEM SNACKS ERA HUNDAR GILLAR
E: Pelle gillar i stort sett allt som inte är hans vanliga mat... ost, köttbulle, foderkulor, torkad blodpudding, räkost
T: healthy treats, levergodis, korv, köttbullar, torkad blodpudding


4) FEM HUNDRASER NI KAN DET MESTA OM:
E: kan ganska mycke tom många hundraser, svårt att säga 5 specifika raser
T: bland annat borzoi, skotsk hjorthund och australien shepherd

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA I HUNDVÄG OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
E: Anmäla oss till massa, massa kurser, köpa en hundfön, trimbord samt övriga trimredskap, anmäla oss till massa tävlingar, köpa massa onödiga prylar som är underbara att ha, det hade också varit väldigt häftig att tågluffa runt sverige med hundarna någon sommar!
T: köpa en nomesele, köpt medicin till nevil, åkt runt mer på olika tävlingar, flyttat ut till landet och massa mer! 


6) FEM DÅLIGA VANOR I HUNDVÄG?
E:Jag har förmågan att ibland vara otroligt lat, att vi inte riktigt får till det på tävlingar, att det inte är närmare till klubben, att jag inte har körkort och att Pelle har lätt för att gå upp i varv och bli stressad.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA I HUNDVÄG:
E: Vara ute och träna lydnad med en taggad Pelle, långa spårdagar i skogen, mys framför brasa/tv med en gosig hund bredvid sig, tävla, åka på hundutflykter lite varstans
T: Gå långa skogspromenader, träna alla möjliga saker!

8)FEM HUNDSAKER SAKER DU ALDRIG SKULLE KUNNA KLARA ER UTAN?
E: haha, åh roligt! kardan, hundgodis, kopplet (bästa belöningen vid spontanträningar!), pelles tofsar och hundvännerna

9) HUNDARNAS FEM FAVORITLEKSAKER:
E: hmm, kopplet, tennisboll, fotboll, kamptrasa och pinne
T: Dragleksak, boll på snöre, tennisboll occh ett pipande lamm

10) FEM BLOGGAR JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:

Lagotton Teddie
Livet med dobermann
Dobermann i vått och torrt
Jenny och kex
Tassarna


Kommentarer
Postat av: P.S Hundar

Haha roligt att vår utmaning går runt! Gjorde om den till hundrelaterad eftersom att vi inte skriver om oss själva :D

2012-01-23 @ 07:47:34
URL: http://pshundar.se
Postat av: Ebba

Roligt att läsa! :D

2012-01-23 @ 08:50:05
URL: http://ebbamolly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0