Vardag och träning

Nu har skolan dragit igång igen med allt avad det innebär. Mindre tid att ägna åt hundarna men vi gör ändå såklart vårat bästa! Igår kom det lite snö och jag tog genast med mig Pelle ut och lekte och busade lite på ängen här i närheten. Han fick springa lös och han älskade verkligen snön, han fick fnatt och sprang flera varv runt på ängen.


Bild från förra året


När han hade lugnat sig lite gjorde jag en liten ruta där jag droppade en tennisboll, ett gosedjur, kopplet och en stor pinne.  För varje sak han hittade ropade jag in honom och lekte lite innan jag skickade ut honom igen, han hittade allting!

Sedan körde vi lite lydnadsträning, framförallt det fria följet och han hade ett bra driv. Jag körde inte särskilt långa sträckor men det kändes ändå bra. Innan vi gick hem lekte vi jage med tennisbollen, det var uppskattat! Pelle fick gå lös även hela vägen hem och han är fantastiskt duktig, håller sig i närheten hela tiden och kommer direkt om jag ropar.
Förra året... vi saknar snön!

Nu på eftermiddagen tränade vi lite inför platsliggning, dvs hakan i marken. Han skötte sig bra och jag kunde lägga på lite mer störning.

Kommentarer
Postat av: P.S Hundar

Härligt med snö, här är det bara is just nu! ;)

2012-01-13 @ 07:23:08
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0