My Dog

MY Dog

Den 5-8 håller MY Dog rum i Gbg i Scandinavium, Svenska Mässa !! En av de bästa dagarna på året för oss hundintreserade människor kaske ;)  Och vi har fått en stor ära att vara funkisar under de här underbara dagarna.

Torsdag kl 11:00-13:00 ska vi vara i stora ringen ( final ringen ) och hjälpa till.
Jag ska var hinnderfixare och Ebba ska vara koppelbärare.  Sen så har vi fri tid, då ska va susa runt och se till så att alla grattis saker gör någon nytta ;)

Fredag kl 10:00-12:00 hjälper vi till i final ringen och så ska vi stå i Ghu monter och va trevliga och pratta trevligt om Shu och Ghu.  I final ringen är det mina kunskaper att hålla koll på koppel och halsband som sätts på prov ! och Ebba ska vara hinder fixare :)
Sen så får vi lite besök av Ebbas två kill kompisar någongon gång på dagen ;)

Lördag så ska jag tävla Rally lydnad och ställa ut så då är det fullt upp för mig så jag hinner inte hjälpa till så mycket men Ebba ska hinderfix.

Söndag ska Ebba tävla Rally lydnad och Jag ska Ställa ut :) men inna det ska jag försöka hjälpa till lite i Final ringen med att ta tid på Agility ekipagen :) få se hur det går ;)

Så det är lite va vi ska göra under de här underbara dagarna i Svenska Mässan.
Och för er som inte kan hålla er så kommer mer information efter som ;)

Och nu har vi varit på en härlig kvällspromenda och ska sova för att sedan stiga upp riktigt tidigt i morgon och åka till My dog ;)



Kommentarer
Postat av: P.S Hundar

svar: vet inte riktigt när men hon ska vara där fre-sön och tävla i nybörjarklassen i rallylydnaden :) läs mer här: laekenois.wordpress.com

2012-01-06 @ 10:20:08
URL: http://pshundar.se
Postat av: Lisa

Sv: Lycka till! :)

2012-01-07 @ 07:24:56
URL: http://lathundarna.blogg.se/
Postat av: Dessi & Teddie :)

Härlig bild! :)

2012-01-13 @ 12:06:24
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/
Postat av: Elin

Det är lugnt, fråga på du :)

Kul att du frågar om det stämmer..då har du alltså hört det från någon?



Min egna erfarenhet, lika så vad jag lärde mig av en uppfödare. Var att om man borstar och fönar pälsen ordentligt efter bad så ja, då slipper man greja med pälsarna emellan baden. Jag badar ju som sagt varannan-tredjde vecka (lite olika beroende på väder) och jag borstar typ aldrig pälsen däremellan. Kanske om vi ska bort och jag vill snygga till dem lite men annars håller sig pälsarna bra.

Angående fön så rekommenderar jag en ordentlig hundfön som blåser ut vattnet ut pälsen. Fönen jag köpte har jag haft i snart 6år och det är min bästa investering, ångrar mig inte en sekund att jag köpte den. Den jag har kostade runt 3000kr, men du kan fynda beg. på blocket.

2012-01-17 @ 20:07:12
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0