Nytrimmad Pelle



Igår klippte vi Pelle, startade klockan 10 och var klara ungefär kl 4, haha! Han fick väldigt mycket mindre päls. Vi rakade bort hela magen, sidorna och benen med skär 4. Vi sparade en rand päls över ryggen, bilden ger ingen rättvisa för det blev faktiskt rätt snyggt i verkligheten ;) Han fick också lite bollar på benen och ett mycket, mycket snyggare ansikte. Det blev en riktig hätta så nu ser man ögonen utan att behöva sätta upp i tofsar, vi delade också av vid öronen så nu har han en fin och vaken uppsyn.

Vad tycker ni? var inte fööör elaka ;)



Jag var lite orolig att han skulle se väldigt smal ut, men i slutändan tyckte jag att han blev väldigt snygg faktiskt. Det syns att hans kropp har mognat sen förra året.

Det blev MYCKET päls, funderar på att göra tråd av det, är det någon som vet hur man gör? ;)



Man blir trött av att trimma/s...


Kommentarer
Postat av: Maria Segedi

Han blev jättefin men personligen tycker jag det är för mycket på ryggen, ser ut som en kudde mer än en tuff ryggås liksom. Kanske smala till den lite och så göra den mer och mer spetsig och smalare ju närmare rumpan den kommer? Sedan skulle jag nog runda till mössan lite ovanför öronen för nu lutar den liksom lite utåt men det är ok. Vad har du rakat nosen med? Det ser nämligen ut som att hakan ha rmer päls kvar än resten eller inbillar jag mig? Men han är supernsygg i kroppen! Det är det som är det roliga, att verkligen få se sin hunds kroppsbyggnad under all päls.

2012-01-30 @ 16:50:06
Postat av: Linn

Oj vad ballt! Den "orginella pudelklippningen" gillar jag inte allt, men detta var ju supercoolt! Älskar randen på ryggen, och att ni sparade små bollar över tassarna. Jättebra blev det :).

2012-01-30 @ 18:24:42
URL: http://westiensixten.blogg.se/
Postat av: Linn

Justdet, jag glömde! Jag har läst bloggen ett tag, var det okej att jag lade till den bland mina länkar? :)

2012-01-30 @ 18:26:04
URL: http://westiensixten.blogg.se/
Postat av: maja o zoro

fin sida och snyff trimmning :)

2012-01-31 @ 20:41:31
URL: http://majazoro.blogg.se/
Postat av: lisa

Gullig han blev efter men han var det innan med. Men de blir ju skönt och få se hans ögon när man vill ha ögonkontakt. Förresten var det okej om jag följer ert blogg? :)

2012-01-31 @ 21:23:35
URL: http://odagan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0