Utflykt

Min familj åkte till Ruddalen och åkte skridskor, jag och Pelle följde med men istälelt för att åka skridskor tog vi en löptur i skogen. Vi har inte sprungit sedan i somras så det kändes, men det var ändå skönt att få springa av sig lite. Dock var det lite krångligt för jag hittade inget bra spår att springa, det var väldigt dåligt skyltat. Sedan hittade jag en men den var jättekort så då sprang jag den igen, haha. Hade orkat mer men idag blev rundan bara 2 km. Men det var nog en bra uppvärmning för både mig och Pelle. Vi har höga mål, och vad de är kommer ni få se på måndag, då det inlägget kommer upp.Jag filmade lite men av någon anledning går det inta att ladda upp på bloggen nu så här är länken iallafall..


Pelle var iallafall väldigt duktig, först tog vi en liten uppvärminsrunda där vi gick och sedan började vi springa och han höll sig långt fram i kopplet och nosade eller stannade inte upp någonting.  Vi har väldigt bra springutrustning, Pelle har sin K-9 sele och jag har ett midjebäslte som funkar super, jag har alltså båda händerna fria samtidigt som pelle siter fast i mig.


Vi hittade en snöhög som Pelle fick hoppa upp på ;)


Sedan gick vi till bilen igen och laddade krafterna en stund, Pelle fick lite vatten och byte till halsband. Sedna började vi gå hemåt. Påvägen hem gick vi förbi några tomma fotbollsplaner där vi har tränat med hundarna innan och jag kunde ite motstå att träna lite även idag. Jag hade inget godis med mig men det var bara positivt eftersom jag då belönade med lek istälelt, annars är jag gärna lite lat och ger honom godis men idag var det lek som gällde! Körde lite fritt följ, någon inkallning, ett ställande och ett läggande. Det kändes väldigt bra men jag måste forfarande jobba med uthållighet på det fria följet. Jag körde också lite platsliggning när det gick några hundar förbi och sedan tränade vi ett tag på hakan i marken, dock var det lite klurigt utan godis...

Sedan gick vi vidare hemåt och nu tycker vi att vi förtjänar lite slapp framför teven, men först ska jag baka ut brödet som har jäst sedan imorse!

Kommentarer
Postat av: Elin

Ett bra rundsytt halsband tillhör det bättre för pälsen. Jag har dock använt halsband i mink när mina hundar har vart i utställningspäls. i dag har dem snygga halsband i Paul Frank.

2012-01-15 @ 01:00:11
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0