Snööö!

Idag kom äntligen snön! Det började imorse och vi gick gensast ut i skogen och sprang av oss inför den kommande pälsvården. Pelle tyckte det var väldigt skojigt med snön även fast det inte var särskilt mycket där på förmiddagen. Efter att vi var klara med både borstning, badning, föning och trimmning (kommer antagligen skriva om det i ett annat inlägg) så gick vi ut igen. Det snöade fortfarande och låg säkert 10 cm djup snö på marken, härligt! Pelle sprang omkring och busade och vi lekte både snökrig och jage. Man kan tycka att det är dumt att gå ut med en nybadad och nyfönad storpudel och leka i snön, men om jag inte kan göra det med pelle kan jag inte ha honom i lång päls.
 


Vi drog också en liten bit, jag hade tänkt att vi skulle dra en släde men jag hittade ingen. Istället tog jag en ryggsäck och packade ner massa handdukar och några gympaskor i den. Det blev en ganska bra tyngd och form och den knde glida ganska bra på snön. Pelle hade sin släde med ett koppel till ryggsäcken, jag hade honom i ett koppel så jag kunde styra honom. Vi drog ner för gatan, sedan släppte jag honom lös så han fick springa tillbaka själv. Så höll vi på och han fick dra tre gånger. Första gången tyckte han nog det var lite obehagligt med en stor tyngd bakom sig men med hjälp av lite support och köttbullar klarade han det superfint sen.

 


På grund av all snö så var i stort sett alla våra grannar ute och skottade. Vi har väldigt tevliga grannar som inte har något problem med pelle, han kunde därfår få springa omkring lite hur han ville på vår gata, han hälsar gärna på grannarna men håller sig till mig och resten av familjen.



Hur som helst var det jättekul att det kom lite snö hit ändå och jag hoppas att den vill ligga kvar en liten stund iallafall! :)

Kommentarer
Postat av: P.S Hundar

Ja och det är inte lite snö heller! Snöar liksom fortfarande! :D

2012-01-22 @ 15:23:51
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0