MyDog

Om jag ska ta och försöka mig på en liten summering av förra helgen då, MyDog. Jag och tild avar där varje dag, i snitt från 07.30 till 17.30. Det var väldigt härliga dagar med massa hundar och mycket härliga hundmänniskor! I och med att vi var funktionärer varje dag fick vi några fördelar också, vi kom in gratis varje och fick även matkort på en resturang i byggnaden. Tidigare år har jag tagit med mig mat hemifrån men nu fick vi äta lunchbuffé samt att vi slapp att bära massa mat fram och tillbaka varje dag. Lyxigt! Jag berättar lite dag för dag.

Torsdagen hade vi inga egna hundar med oss. Lilla Kajsa ställdes dock i valpklass och det gick riktigt bra för henne! Hon blev BIR och fick komma in och springa ett varv i finalringen på eftermiddagen.  Jag var koppelbärare under uppvisningen som Göteborgs Hundungdom stod för och Tilda var koppelbärare. De hade verkligen lyckats få till en härlig uppvisning! Fullfart hela tiden och publiken var på helspänn och följde vilket lag det var som skulle vinna. DEt var n härlig känsla att befinna sig mitt i det även fast jag inte visade upp något.


Suddig bild men ungefär såhär kommer nog Pelle se ut mot sommaren




Annars gick vi runt lite och spanade in hur det såg ut i år. Vi tog mycket bilder under Torsdagen som kommer att komma upp här allt eftersom. Vi samlade på oss massa gratismat, de flesta foderföretaegn delar gärna ut testpåsar, speciellt om man säger att man har en kräsen storpudel som inte gillar någon mat. Deras mat är ju alltid bäst! ;) Och Pelle älskar också maten, fast som godis! Det kommer säkert räcka till nästa år och enligt Pelle är dessa foderkulor nästan bättre än korv och köttbullar.



Under Fredagen hade vi Maja med oss också, Planen var att ta med Pelle men han hade väldigt ont i sitt öra så han fick stanna hemma och ladda upp inför helgen istället. Kajsa ställdes igen och blev BIM.  Både jag och Tilda var koppelbärare under uppvisningen och sedan stod vi i montern också. Roligt att det var så många som var intresserade av GHU.



Lördagen var både Pelle och Maja med. Maja skulle först tävla i rallylydnad och sedan direkt till utställningsringen. Pelle var med som support.



Jag var hinderfixare denna dagen och tilda kunde tyvärr inte vara med som funktionär eftersom hon hade fullt upp hela dagen.



söndagen var det pelles tur att tävla. Rallylydnaden började halv 8 och sedan skulle Maja ställas ungefär vid lunch. Jag läste på banritningen noga och när det var dags för banvandringen gick jag även den noga. Jag ville inte tappa bort mig mitt i sen när det var vår tur. Jag lärde mig banan bra och sen blev det lite väntan eftersom jag hade fått startnummer 25. Sen var det iallafall vår tur och vi gick upp på banan.


trött Kajsa


Trött Pelle och Maja, Pelle fick testa sitt nya SBK-täcke. supersnyggt!

Det började inte särskilt bra, Pelle fastade vid en stolpe som luktade gudomligt redan innan vi hade kommit innanför banområdet. Jag fick in honom och tack vara att man får prata med hundarna och peppa dem under banans gång så fick jag honom fokuserad på mig igen. Det var tur att jag hade pluggat in banan för man hade inte mycket tid att kolla upp när man gick med en halvtrög hund vid sidan om en ;) Vi klarade iallafall banan och jag förstod att vi skulle bli godkända. Efter målskylten sprang jag av banan och klappade om och berömde Pelle.



Sedan kommer mamma och säger att jag hade blivit diskad.... åh, vilken besvikelse! Jag hade tydligen klappat honom efter målskylten men innan jag hade kommit utanför banområdet och det får man tydligen inte, så jag hade diskat oss, haha! Typiskt oss att när Pelle sköter sig fint så är det jag som klantar till det ;)  Pelle tyckte nog om det iallafall och det är något vi kommer att fortsätta med!



Jag deppade ett tag men släppte det ganska snabbt, vi var ju godkända egentligen! Domaren tyckte nog synd om mig så på prisutdelningen var det jag som tog hem hederspriset. Det förtjänade jag verkligen tyckte jag och blev jätteglad över mitt lilla pris!



Sedan ställde Tilda Maja och de fick både Cert och reserv cacib, vilket är jättebra!


Kommentarer
Postat av: P.S Hundar

Härligt det ser ut, nästa MyDog måste vi också ta oss ner till Göteborg ;)

2012-01-16 @ 08:05:18
URL: http://pshundar.se
Postat av: Elin

ååh vilka vackra afghaner...vill ha!

2012-01-16 @ 17:02:46
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0