Hundlöpet!

Vi är nu anmälda till Hundlöpet som kommer att hållas den 20 Maj här i Göteborg. Jag kopierade följande text från deras hemsida som ni kan hitta här.

HUNDLÖPET
Som att rasta hunden lite längre men mycket roligare.

Ett motionslopp öppet för alla!

Här är äntligen ett lopp för dig som vill göra något roligt
tillsammans med din hund. Har du ingen egen hund  låna grannens.
Stor eller liten hund spelar ingen roll, alla får vara med och springa, jogga eller gå. Välj mellan att delta i 5- eller 10-kilometersslingan. På 10 kilometer väljer du även om du vill delta i tävlingsklass eller motionsklass.

Vi är nu inne på Hundlöpets tredje år och deltagarantalet växer med raketfart. Därför finns Hundlöpet i både Stockholm och Göteborg det här året. Målet är så småningom att fler städer ska få sitt eget Hundlöp.

Koppla greppet och utmana dig själv och gläd din hund genom att delta i årets roligaste tävling!

Vi ses 2012



Jag har läst om detta tidigare men då har det bara funnits i Stockholm. Nu när vi var på mässan såg vi reklam om att det även hade kommit hit. Detta ska bli en rolig upplevelse, jag är inte så jättebra på att träna något annat än hundar men nu blir det ju massa motivation på köpet också! Jag vet inte riktigt hur Pelle kommer att reagera på massa andra springande hundar. För ett år sedan hade det aldrig gått men nu är han ju mycket mer mogen och jag tror det kommer gå bra, annars får vi bryta och jag får springa själv :)

Hur som helst ska det bli väldigt roligt och motiverande, nu måste vi bara börja träna också!


Kommentarer
Postat av: Elin

usch, nej, snö vill du inte ha :) Hundarna blir blöta och fula och inte nog har man hjärta att inte låta dem busa lite extra mycket i dem stora snöhögarna :)

2012-01-16 @ 17:01:25
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej hej,

du har blivit utmanad



http://fluffmonster.blogg.se/2012/january/jag-blev-utmanad-av-pshundar.html

2012-01-18 @ 19:23:56
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0