Förra årets mål

Sitter och håller på med vårt "mål för 2012" inlägg här på bloggen (kommer upp imorgon), och kom på att jag måste kolla av med förra årets mål. Jag kopierade texten från min förra blogg, gå gärna in HÄR och läs den om ni vill :)


De här målen ska jag och Pelle jobba med under 2011.

* För det första vill jag att han ska bli bra på promenaderna, det går bättre och bättre så jag tror att det snart är löst. 
(Detta är absolut löst! Inga problem längre över huvud taget! Underbart skönt!)

* Jobba med att Pelle ska bli lite coolare, inte stressa upp sig som han gör ibland. Miljöträning med andra ord!
(Detta har vi också klarat bra, han lägger sig självmant ner på nya platser och i nya hem m.m. såklart kan detta bli bättre men om man jämför med hur stessad han var så är det helt fantastiskt hur han funkar nu!)

* Försöka få honom lite mindre intresserad av andra hundar.
(Nja... Han är fortfarande väldigt intresserad av andra hundar. Men det är inget problem på promenader eller liknande och han är ju bara glad så jag tycker inte det gör så mycket längre. När detta blir jobbigt är när vi är och tävlar eller tränar, då får han gärna ha mer fokus på mig! )

* HITTA EN LEK OCH TRÄNINGSKOMPIS TILL PELLE! Helst en tik i samma storlek med lika mycket energi och leklust. Pelle tycker ju att det är så himla roligt att leka med andra hundar och det är synd om vi inte låter honom få göra det.
(Så himla kul att läsa den här punkten för det är ju exakt vad vi har gjort! Maja, en tik, lika gammal som Pelle, ungefär samma storlek och älskar att leka. Att dessutom jag och Tilda kommer så bra överens är helt fantastiskt ♥ Hur mycket bättre kan det bli egentligen!)
 
Det är de viktigaste jag kommer på just nu, sen kommer vi ju såklart hitta på massa andra roliga saker. Träna lite lydnad (med hjälp av min tjockisbok), Spår, agility, cirkustricks, rallylydnad testar vi nog också. Och så kommer vi ju gå många mysiga långpromenader tillsammans!
(haha, tjockisbok... den har vi inte använt så mycket som vi kanske borde, men det har ju gått bra ändå ;) spår - ja, både viltspår och personspår har vi klarat av. agility - japp, vi gick en kurs men det är nog inte något för mig och Pelle. Iallafall inte i dagsläget. Tricks - har det blivit några stycken men inte särskilt många. Rallylydnad - nepp, inte om man räknar 2011 bara. men nu kommer det iallafall :) långpromenader - såklart! men det kan alltid bli fler)

Jag hoppas bli bättre på klickern, och få in tänket lite mer.
(jag har väl inte blivit bättre på klickern än vad jag var förut, tror jag är lite för lat för att använda den, haha)


Jag tycker jag hade ganska bra och rimliga mål för 2011 och jag tycker att jag har klarat dem väldigt bra. Jag är stolt över mig själv och Pelle ♥ Imorgon kommer nästa års mål upp och de är en aning svårare, hehe :)



IMorgon ska vi också träffa Tilda och Maja, det kommer bli lite promenerande, lite rallylydnad och sen på kvällen åker vi till svenska mässan för att få reda på vad vi skall göra under vår funktionärstid på MyDog. Vi kommer vara funktionärer alla dagar och stå i montern 2 dagar. Kom gärna och hälsa på oss om ni ar vägarna förbi. Yttrligare rapport kommer efter mötet imorgon!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Sv: De har förbud mot allt vad smällare och raketer heter :)

2012-01-04 @ 07:59:19
URL: http://lathundarna.blogg.se/
Postat av: PShundar

sv: ja, lite tråkigt! Men hör av er om ni är i sthlm ;) hah :)

2012-01-04 @ 13:44:35
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0