Ebbas och Pelles nyår

På nyårsförmiddagen gick vi en extra lång promenad med Pelle runt sisjön för att han skulle var alite trött på kvällen. Han träffade flera hundar som han fick hälsa på och två av dem kopplade jag loss honom så de fick springa runt lite. Det var lite roligt för en av de hundarna jag träffade var en av de som hade gått på våran valpkurs på hundens hus för drygt ett år sedan. Jag vet inte om hundarna kände igen varandra men de hade helt klart kul tillsammans! Annars hade jag Pelle i en långlina så han fick springa nåstan löst iallafall, han bryr sig inte ett dugg om andra människor så de var bara när det kom andra hundar jag hade honom närmare mig. När vi gick runt hade det kylts på en hel del och det var frost i skogen och is på sjön. Det var riktigt härligt med lite vinterkänsla, nu inväntar vi bara snön...
 Fina vinterPelle


Nyårskvällen spenderade vi hos några vänner. Från början var tanken att vi skulle vara hemma men eftersom Pelle var lugn med smällare förra året och har varit hemma hos våra vänner mpnga gånger åkte vi till dem. När vi gick dit vid klockan 5 ungefär hade det redan börjat smälla men det var inget Pelle brydde sig om, man undrade nästan om han hade blivit döv så oberörd var han, hehe. Det var vår familj plus 3 andra familjer på plats och Pelle uppträdde som vanligt super under kvällen, lugn, trevlig och social, det är min kille det! Jag fick mycket beröm för honom och det kändes skönt eftersom vi har jobbat mycket med att han ska kunna koppla av m.m. Vid elva-tiden gick han och mamma en liten runda runt kvarteret och trots några tidiga firare var det inget Pelle brydde sig om. tio i tolv fick han ett märgben och vi skruvade upp musiken i undervåningen. Han kändes såpass lugn att jag gick upp på balkongen med de andra och skålade innan jag gick ner till honom och kollade genom fönstret istället. Jag tror han tänker att amällarna är som vilöka andra ljud som helst utanför och som han därför sorterar bort, han lyfter inte ens på huvude tnär de tkommer en sådan där supersmäll. Det är så himla underbart att ha en skottsäker hund!



Senare när alla hade kommit ner igen och Pelle kunde vara med dem gick jag upp och fotade lite. Fyrverkerier är fantastiskt fina trots all den skada de gör. Jag tycker de tär okej att man firar nyåret med smällare och fyrverkerier, men jag tycker endast man ska få göra de tpå tolvslaget. Igår smällde det ju konstant mellan 4 óch 1, och innan dess har det ju smällt från och till i en vecka nu innan och säkert en vecka efteråt. Det tycker jag är lite respektlöst. Om det bara hade smällt på tolvslaget kan man ju förbreda sig och sin hund men om det ska smälla konstant i två veckor är det svårt att hela tiden vara förbredd, om man nu har en skotträdd hund måste det vara fruktansvårt jobbigt.

  20 fyrverkerier samtidigt!
 Älskar den här bilden!
 Denna gillar jag också


Jag hittade iallafall en bra inställning på min kamera (som jag aldrig brukar köra anna tän auto på) och det blev några riktigt fina bilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0