Dummies

Idag kom Dummiesarna så efter skolan åkte jag och hämtade ut dem. Så himla snygga! Älskar både formen och färgerna, blev sugen på att beställa massa fler bara för att de var så snygga, haha! Hur som helst så var de ju tvungna att testas.

Jag spände fast den ljusblåa dummien i byxorna och gick först en liten promenad och sedan vidare till fotbollsplanen. Kastade iväg dummyn och skickade pelle. Han sprang fint och hämtade den men sedan var det nog enblandning av lite för dålig allmänlydnad och för mycket spring i benen för Pelle sprang flera varv runt planen ch mig med dummyn i munnen. Den var ju jätterolig ju! Åh, så sur jag blev, som tur var lekte och bet
han inte med den utan sprang bara runt med den och reatade mig.  



Till slut kom han in till mig och då satte jag fast kopplet i det lilla snöret och kastade iväg och bad pelle hämta den. Det gjorde han och lämnade till mig och efter några sådana upprepningar kunde jag kasta iväg den och han kom och lämnade den snyggt i min hand. Kul att se att han lärde om såpass snabbt!

Vi varvade lydnad och apportering så han inte skulle tröttna och på lydnaden fokuserade vi mest på linförigheten, det syns helt klart framsteg! Mer glädje och fokus gillar vi! Vi körde några inkallningar och testade både ettans, tvåans, treans och elitens inkallningar, haha! Inkallning är nog Pelles favoritmoment!

Mellan lydnaden körde jag två pass med apportering och kastade ca 3-5 gånger. Än så länge så ser han ju vart jag kastar men om jag har förstått det rätt ska han senare leta efter dummiesarna.. osäker på detta dock. Han var klockren alla gånger, sprang ut, hämtade den, sprang tillbaka, lämnade dem direkt till mig. Duktiga hund!

Kommentarer
Postat av: linnea

Det var ju riktigt snygga färger! Måste beställa några haha

2012-01-31 @ 21:01:19
URL: http://tassarna.weebly.com
Postat av: linnea

Förresten har blivit rekommenderad den här boken: Retrievern som apportör av Memea Mohlin och någon annan. Har bara läst lite och tycker den är bra. Står lite om korrigeringar och så men det kan man ju läsa förbi :)

2012-01-31 @ 21:06:32
URL: http://tassarna.weebly.com
Postat av: P.S Hundar

Roligt att dummiesarna kommit! Blir lite sugen på att köpa nya och starta med Whisky igen.. :)

2012-02-01 @ 07:33:13
URL: http://pshundar.se
Postat av: Ebba

Vilka snygga, blir väldigt sugen på att börja träna igen! :)

2012-02-02 @ 16:47:51
URL: http://ebbamolly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0