Spår och sök på iPhone

Efter GHU's uppvisning på mässan var vi kvar en liten stund och kollade på de fina och duktiga hästarna. Efter det så åkte jag hem så jag skulle kunna få lite tid med Pelle också. Så när jag kan hem tig jag ut Pelle och väskan i det fina vädret och vandrade ut på berget. Jag hade ingen riktig plan över vad vi skulle hitta på men bestämde mig för att lägga ett spår.

Jag band fast Pelle, såg ut ett ställe och började gå. Problemet vara att jag han inte gå 10 meter förrän den bra marken övergick i berg, haha klantig Ebba! Hursomhelst så var jag tvungen att göra en ganska snäv sväng över en bergsskreva för att snabbast möjligt komma till bra mark igen. Efter det ville jag inte göra det så mycket svårare så spåret blev ganska kort. Jag la en tennisboll i slutet och en leksak i mitten. Sedan gick jag tillbaka till Pelle som lugn och stilla hade väntat på mig.
Vi satt där på berget i en kvart innan vi gick spåret. Passivitetsträning på hög nivå när jag sa till honom att lägga sig ner trots att det sprang förbi en katt. Duktig Pelle. Just när jag satt där och kollade på solnedgången och njöt över det sköna vädret så började det hagla... Vädret är knäppt! Det gjorde mig iallafall mer osäker på om jag ens skulle gå spåret men jag körde på ändå. Mot alla odds!

Pelle tog upp spåret bra, han var taggad innan och kanske lite för snurrig i början av spåret. Han sprang förbi första leksaken men han gick istället super över bergsklippan så jag lät honom hållas.'sedan blev jag förvirrad när vi kom till spårslutet, såg inte bollen men sen upptäckte jag att Pelle redan hade plockat upp den, haha! Berömde massa där och till min stora glädje så lekte han och kampade han jättebra trots spårselen på sig. Lekte jättemycket där!
Sedan gjorde vi ett sök också men det blev mindre lyckat. Sbk-västen ville han inte leka med och inte heller komma in till mig med sakerna. Inte duktig Pelle... Sedan körde vi några platsliggningar och inkallningar och det vägde upp det dåliga söket. Han är rolig Pelle!

Detta inlägget skriver jag på min iPhone, lär ha träningsvärk i tummarna imorgon. Det går iallafall inte att ladda upp nya bilder så de får duga med en redan uppladdad bild :) imorgon väntas ytterligare en dag på mässan!

Kommentarer
Postat av: Angelica & Bovisen

Vilken snygg blogg! Spännande läsning :))



//Angelica & Bowie

2012-02-26 @ 17:38:59
URL: http://livetmedenborder.blogg.se/
Postat av: linnea

Duktig pelle! impad att du skrev allt det på mobilen haha :)

2012-02-26 @ 21:15:20
URL: http://tassarna.weebly.com
Postat av: P.S Hundar

Hahah, också rätt impad över att du skrev allt detta via mobilen! haha! Vi lägger typ max in en bild från mobilen ;)

2012-02-27 @ 08:03:52
URL: http://pshundar.se
Postat av: Michaela

Vacker hund och fin blogg! :)

2012-02-27 @ 11:53:22
URL: http://mnordlin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0