Film - Position

Värst vad jag blev bra på att filma nu helt plötsligt, hehe :) Och det ger ju så mycket att filma och kunna se vad man gör. Har ungefär 1000 saker att göra i skolan tills imorgon men lite hundträning kan man alltid klämma in, blogga däremot...hehe ;)

Idag fokuserade vi på rätt position i det fria följet. Det jag tyckte var bra med dagens träning är att jag inte belönar honom när han sätter sig snett som jag gjorde i gårdagens träning. Det negativa var att han satte sig snett nästan alla gånger. Inte bra, men jag har aldrig lagt märke till detta innan då jag inte är så bra på att filma. Ska testa detta igen lite senare idag och då tänkte jag att jag kanske ska belöna med vänsterhanden istället, och utifrån som många av er sa till förra inlägget.

Sen när jag började köra lite trick ville inte min kamera vara med längre och snurrade iväg (kameran stod på en snurrstol och jag märkte inte när den snurrade..) men annars skötte den sig och jag tyckte filmen blev ganska fin.



Sen är det något konstigt han har fått för sig, om man räknar långsamt till 3 så blir han jätteglad och lite knäpp, haha! Undrar vad det är som har fått igång honom så på det ;)

Kommentarer
Postat av: Jenny & Kex

sv; haha, jo, den är faktiskt rätt så tung, haha ;) men det är ett mirakel att allt får plats i den där ryggsäcken också ;)))

2012-02-23 @ 23:05:35
URL: http://posiitiv.blogg.se/
Postat av: P.S Hundar

Måste också lägga lite krut på positionen, men just nu känns det mest som att det är oss människor det är fel på här iallafall, ställer oss fel när dom ska sätta sig från läggande eller ställande :P men det måste ju också övas på ;)

2012-02-24 @ 08:25:08
URL: http://pshundar.se
Postat av: Ebba

Kan inte titta på filmen :((

2012-02-24 @ 11:57:31
URL: http://ebbamolly.se
Postat av: P.S hundar

Ett litet tips är att när Pelle sätter sig fel/snett så gör om ALLT, börja om på nytt istället för att rätta till. För annars finns risken att han komma studsa runt med rumpan tills han får sin belöning. Det finns bara ett "rätt" och det gäller att få till den direkt :) :)

2012-02-24 @ 15:59:07
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0