Dag 8 – Ditt favoritutseende på hundar?

Hmm, väldigt svår fråga. Jag gillar utseendet på mång aolika hundtyper. Slanka hundar som till exempel Rhodesian Ridgeback, Dalmatiner och Dobermans är ju otroligt vackra och ståtliga. Pelle har ju det utseendet när han är nedklippt. Sen gillar jag också retrievers och vallhundar. Överlag tror jag nog att jag gillar utseendet på hundar som ser friska och sunda ut, hundar som är byggda för arbete.




Jag är inte lika förtjust i de mindre hundraserna. Visst kan de vara söta ibland men de flesta har inget utseende som tilltalar mig precis. Kan inte heller säga att jag gillar min egen ras utseende, tycker såklart att Pelle är den snyggast ehunden i världen (typ...) men pudlarna är snyggast om de är nedklippta, vilket ganska få tyvärr är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0