Dag 6 – Vilka kurser har du gått/vill du gå?

Detta är de kurser jag och Pelle har gått tillsammans:

Valpkurs, hundens hus 2010
Fortsättning vardagslydnad, Nya varvets hundskola 2010
Viltspårkurs, GHU för Emma Nicklasson 2011
Tävlingslydnad, GHU för Tina Perdell och Sarah Carlsson 2011
Agilitykurs nybörjare, GHU för Linn Magnusson 2011

Oj, det är väldigt många kurser jag vill gå! Denna terminen anmälde jag oss till 1) lydnadshelg LK1 och 2 på GMBK och 2) Tävlingslydnad LK2 på GMBK. Det är inte säkert at jag kommer med på dessa eftersom min dator krånglade när anmälan öppnade men jag hoppas att jag iallafall kommer med på någon av dem, båda två hade varit väldigt bra för oss.

Sen i framtiden hoppas jag att vi hinner med många kurser, än så länge har vi ju gått 1-2 kurser per termin och i den farten lär vi plöja igenom en hel del roliga kurser. Det hade varit väldigt roligt att gå kurs hos någon lite mer känd hundtränare eller hundperson. Sedan är det ju kul att gå lite annorlunda kurser så som Massagekurs eller specialsökkurs som vi tyvärr var tvungen att nerprioritera denna terminen. Som sagt vill vi lägga störst fokus på lydnaden och komma långt där så ett antal lydnadskurser/läger/föreläsningar kommer det nog bli.

Kommentarer
Postat av: P.S Hundar

Det är roligt med kurser :)

2012-02-12 @ 20:42:10
URL: http://pshundar.se
Postat av: Iza Johannesson

Hej!

Har en fråga är både pudeln och Aussien dina?

Eller du bara pudeln?

Har du haft mindre pudel sort någon gång eller endast storpudel?



Själv har jag haft en mellanpudel som var halvt tokigt... mkt kanske för att ingen av de vuxna i min familj tog ansvar och jag vara bara 8 år när jag fick honom, lite vilsen och helt nybörjare på den tiden med hundar.



Jag är sugen på att skaffa mig en till hund,(har en whippettik på 4 år nu)som jag vill träna agility med. Vad tror du behöver mest stimulans en pudel elr sheltie? Kan man ens ha en sheltie om man inte vallar? Och jag antar att aussie kan bara skaffa sig om man ska göra tusentals saker till förutom agility och spårning?



Stort tack för om du orkar svara.

Hälsningar Iza

2012-03-06 @ 20:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0