Lydnad!

Nu är vi hemma efter ett långt pass med lydnad nere på fotbollsplanen och Så bra det gick!!
 
Sedan vi kom hem till Gbg har jag inte riktigt vågat träna lydnad själv. Antagligen eftersom jag inte vill vara själv om det skulle bli som det var innan sommaren och innan pausen. Att Pelle tycker att allting är tråkigt, inte orkar anstränga sig och snabbt blir trött. Jag ville ha sällskap för att lättare kunna förstå och fortsätta kämpa. Men så kan man ju inte hålla på om man satsar högt, för då kan det omöjligt bli så mycket träning som jag och Pelle mår bra av.
 
Så idag gick vi ner till planen och bara körde. Det märktes att det var ett tag sedan Pelle fick jobba såhär för han blev snabbt trött MEN han gav inte upp för det, han kämpade och kämpade. Och han gjorde BRA ifrån sig!
 
Först körde vi rutan. Targetpinne med korv på och ett antal skick, sedan tog vi bort korven, skickade och gav korv. Efter kanske 8-10 skick tog vi en paus och kampade lite, samt körde lite tricks. Här var han rätt så trött och fick ligga en platsliggning i 6 min, kanske 30 meter bort. Det tidigare problemet med att han var orolig och stressade upp sig ser man inte ett spår av, däremot har vi fått ett nytt problem - han lägger sig på sniskan - ett problem som jag 100 gånger hellre har än det tidigare men som vi såklart måste jobba med :)
 
Sedan körde vi lite snabbt FF, och med bollen i handen var han taggad som aldrig förr, och det var en härlig känsla trots att vi inte gick alls långt. Vi avslutade träningen med ett par rutskick och de två sista gångerna plockade jag bort targeten helt. vilket han klarade jättebra, jag ska dock vara noggran med att inte gå för snabbt fram igen utan köra sakta och säkert. Om vi bara lär oss rutan nu så är vi himla tävlingssugna!
 
Sedan måste jag tillägga att vi inte var ensamma på plan. Bara en liten stund efter att vi hade kommit dit kom 3 småkillar och skulle spela lite fotboll. De var himla duktiga och respekterade att vi tränade där, några nyfikna frågor och sedan gick de över till andra sidan av plan och spelade där. Pelle brydde sig inte ett dugg, han sprang till rutan trots att de spelade boll och ropade till varandra 10-20 meter framför honom. Senare kom två tjejer på cykel som han inte heller brydde sig om. Jättebra störning och jätteduktig Pelle. Det här passet var välbehövt!
 
Bilder från passet ser ni i "instagram-rutan" till vänster. Här är två bilder från sommaren.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0