Rutan!

Efter massa tips från både var lydnadskurs och lydnadshelgen vi gck så har vi nu bröjat träna rutan lite mer seriöst. Vi har inföskaffat oss en varsin liten smal targetpinne och med lite korv på blir de mycket spännande enligt hundarna. Vi kör på mycket lek inne i rutan, skick från all amöjlig ahåll och avstånd och 9 gånger av 10 ligger det en godis på pinnen. Om det nu ska krävas 1000 skick innan det sitter till 100 % så ska vi allt nå dem! När det gäller Rutan-träning ska vi inte ligga på latsidan utan försöka sätta upp en ruta vid varje träningspass och göra ett par sick iallafall! 
Var ute och tränade lite igår och så här såg det ut då, tyckte han var lite trög men annars är jag nöjd med de båda skicken, älskar hans små skutt ut från mig men jag undrar om man kanske får avdrag för det...? Någon som vet? :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Ser mycket fin ut :) vad flitiga ni är med att träna måste jag säga!

kram

2012-04-27 @ 21:42:14
URL: http://letfors.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0