agility och kursavslut

Igår var det agilitytävling på klubben. Jag och Tilda var anmälda som funktionärer så var där från klockan 9 och bar hinder, tog tiden på de tävlande och skrev in resultaten i datorn. Jag och Pelle kör inte agility för han stressar upp sig väldigt lätt på just agilityplanen. Kanske kommer vi träna lite mer när han är lite äldre så han får lite tid att mogna och samla sig. Även om många tycker att agility är väldigt roligt så är det ingenting jag käner att jag och Pelle måste syssla med över huvud taget. Men oavsett om jag tränar eller inte så var det väldigt trevligt att vara en heldag på klubben och se så många duktiga ekipage, samt att kunna vara till hjälp.
Efter många timmar runt agilityplanen tog vi en liten paus och höll vårat sista kurstillfälle för terminen. Det var så mycket folk på planerna så vi tog en gemensam promenad runt militärfältet och körde lite olika övningar och tävlingar. I slutet fick våra duktiga elever visa upp en konst som de hade lärt sina hundar och så fick alla diplom. Vi har tyckt att det har varit väldgt roligt och givande att hålla kurs och se hur ekipagen verkligen har utvecklats. Förmodligen är vi tillbaka som instruktörer nästa år igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0