dåliga på att blogga...

Hej alla! Förlåt att vi har varit så himla dåliga på att blogga den senaste tiden. Det har varit mycket i skolorna och vi har inte hunnit ta så mycke tkort som vi brukar, de tär tråkigt att blogga utan bilder så bloggen har helt enkelt inte varit prio ett de senate veckorna. Om vi ska summera lite vad som har hänt så. jag tar lite gala bilder så får ni något att kolla på iallafall :)


Den 4 december la vi ett litet spår med Maja och Pelle. Pelle var väldigt ivrig på spåret vilket gjorde att han villade bort sig i början. Annars skötte han sig bra och Maja gik så gott som perfekt. På eftermidagen hämtade Tina upp oss och vi körde upp till Alingsås för att träna. Där fanns nämligen det ridhus där jag och Pelle tävlade i en vecka senare. Vi hade bokat öppen träning men de tvar bara vi tre som dök upp så det blev en riktig lyxträning. Vi körde igenom alla momenten i ettan, la en lyckad platsliggning, körde en budföring och jag lärde också Pelle kommandot Före. Vi hade tå timmar till vårt förfogande och det blev riktigt bra träning rakt igenom, Tina kom som vanligt med många nyttiga förslag och idéer till vår träning.


Sedan en vecka senare åkte vi upp till Alingsås igen, bara ja goch Pelle denna gången eftersom Tilda hade råkat anmäla sig till tävlingen på Kallebäck. Det var alltså första gången vi tävlade utan varandras sällskap. Det var också första gången Pelle tävlade inomhus men det kändes ganska bra eftersom han inte hade besvärats av det veckan innan. Det blev ganska mycket vänta i bilen för Pelle eftersom det inte fanns plats för hundarna inne i ridhuset och för att de började med klass 2. Sedan var det vår tur och vi började med en platsliggning. Pelle låg som hund nummer fem av sex hundar. I jämförelse med tidigare platsliggningqar låg han lugnt och såg inte särskilt oroad ut. Sedan var det en tollare som reste sig och gick omkring lite och det gjorde att Pelle satte sig upp. Resten av tiden satt han dock kvar så vi fick en femma. Tandvisningen var han super på så det blev en tia.

Vi körde på så gott vi kunde med alla moment efter platsen och det gick relativt bra med allihopa, linförigheten måste vi däremot öva mycket mer på. I dagsläget tröttnar han och tycker det är tråkigt. Eftersom det är ett moment som upprepas i varje klass så är det väldigt fördelsktigt om man har ett fungerande fritt följ. När vi var klara hoppades jag lite på att det skulle gå vägen. Men icke, 158 poäng slutade det på. 2 påäng från vårat LP Surt, men det betyder att vi måste öva mer. Egentligen spelar det ju ingen roll om vi går vidare om han ändå inte kan platsliggning och linförighet.
 


Jag har blivit erbjuden en plats på kungsbackas tävling nu den 26 december men jag är inte säker på att jag verkligen ska ta den. å ena sidan hade det varit galet skönt att få vårat Lp och kunna släppa lite för att sedan ta upp tvåan till våren. Men å andra sidan känns det dum att vi bara tävlar och tävlar utan att komma  vidare, vi kanske nöter fel saker? kanske ska jag ta en paus med tävladet och bara köra mssa roliga träningar nu, kanske gå en motiverande kurs för att sedan komma tillbaka med nya krafter efter jul, nyår och kanske till och med efter eller i slutet av våren och då komma med full fart, snabbt ta vårat LP och sedan köra på med en gång med tvåans tävlingar? Jag vet inte hur jag kommer göra, men ja lär få bestämma mig snart.

Nu har v jullov så vi ska försöka att inte glömma bort bloggen. Vi kommer säkerligen också hitta på massa roliga utflykter med hundarna så glöm inte bort att gå in här oh kolla lite då och då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0