helt lyrisk över träningen

I onsdags var det återigen öppen träning på klubben. Jag och Anna åkte dit och stod mest och pratade en stund innan platsen. Som var helt tävlingslik förutom att jag nog inte stod på fulllängd. men hon låg 4,5 min mellan två stora schäfrar och låg stabilt hela tiden. Dessutom var det full aktivitet på skytteklubben bredvid hundklubben och det kördes även agility vid sidan om. Så skönt att veta att det funkar! Jag måste träna på våra nerlägganden då hon har en tendens att skjyta ut rumpan när hon lägger sig, vilket kan resultera i att det blir onödigt mkt kontakt med hunden hon ligger riktad mot. Annars supernöjd med platsen och bra att veta att hon kan gå in på plan och göra en bra plats från att bara ha fått varit med och hängt innan. 
 
Sen fortsatta vi träningen och jag började med att fortsätta träna hindersug. Vill få henne att tycka det är superkul att hoppa så att hon alltid kommer göra det så fort hon får kommandot, även om hon skulle hamna snett ifrån det att det finns andra roliga saker i närheten. Så vi lekte kring hoppet och det gick strålande. I slutet kunde jag till och med skicka henne från sidan, dvs med hoppets kortsida mot oss. 
 
Andra fokus låg på ingångar, vilket vi körde både i hoppet och inkallningarna. Fortsatte med targeten och det var som att hon aldrig hade gjort annat. Grymt! Ska fortsätta med den för att få in bra muskelminne och ny rutin. 
 
Sen fick hon gå ett kommenderat fritt följ och det var nog hennes snyggaste fria följ någonsin. Det kändes bara "wow" efter det. Så himla häftigt och jag hoppas att vi någon dag kommer kunna prestera så även på tävling. 
 
Vi testade även av apporten och gjorde en kedja på läggande+inkallning+ställande vilket gick strålande allting. Det so mjag är alldra mest glad över är hur hon är emellan momenten. Hon tycker allt är roligt. Vill jobba med mig och när det är paus och jag pratade om tränignen med Anna kunde jag lägga henne ner i väntan och hon låg lugnt och stabilt. För att sen vara helt på och peppig när vi körde igen sen. Bästa Lyrapyra! :D
 
Pelle fick köra en del också, fritt följ, apport och inkallnigen och han var ju glad och grym som alltid! :D Verkligen ett energigivande pass!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0