Spontanbesök

Tilda och Jack kom förbi lite spontant och stannade över en natt. Så mysigt! Det blev mycket hundprat, hundlek och en lång fin promenad. <3 Fick lite mer motivation till jaktträningen igen då de är rena proffs på det så ska nog börja ta lite i det igen. Finns ju mycket man kan träna som inte behöver höja förväntningar på dummies liksom. Som att lära in visselsignalerna, introducera söket och träna linjetag eller dirigeringar. spännnade. 
 
Idag har varit en ganska lugn dag. De fick ett spår tidigare idag (Lyra fick gå först med 3 apporter+boll och Pelle fick sen ta samma spår med en boll i slutet bara). Det var nog runt 300 meter med 3 vinklar och en liggtid på ca 1 timma. Lyra gick på fint, vi behöver öva mer på vinklar men hon la sig nu helt självmant på apporterna. Så duktig! Poletten har fallit ner där :D Pelle överasskade stort då jag fått för mig att han inte kunde spåra, det kunde han ju. Så nu får jag börja lägga spår till honom med. 
 
Sen var vi en sväng föbi några loppisar och fikade på mårbacka. Snart blir det kvällspromenad och ikväll ska jag nog testa lite jakträning. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0