Nya varvets hundskola

Idag var det öppet hus på nya varvets hundskola. Jag fick med mig ella och en kamera ner så det blev många fina bilder. Jag och Ella varvade at träna Pelle och att ta kort och det är roligt att se hur duktig Pelle är med Ella, nästa gång kanske jag skickar ut henne på tävlingsplan ;)


Idag la jag fokus på fritt följ, många raka sträckor och helt om. Många snurrar blev det, haha! Han var himla duktig, bra fokus trots en del hundar på planen som körde både agility och lite lydnad så hade han en underbar attityd och tyckte allt var roligt. När han började bli trött körde jag fjärren för hela potten så han ska klara det i alla lägen, också det gick bra även fast han inte gör sitt allra snabbaste när jag står långt bort.





I slutet blev vi helt själva på plan och det var svårt att motstå agilityhindren. Jag har ju bestämt att vänta lite med agilityn efterosm han lätt hetsar upp sig så det slår över vilekt jag inte vill bygga på mer än nödvändigt. Men vi körde lugnt och sanasat och det gick bra! En gång blev det för mycket och då gick vi snabbt över till lydnaden igen men efter en liten stund var vi tillbaka, det var ju roligt ju! Första gångerna körde vi slalom + A-hindret och det var på den han slog över en gång. Slalomet är han superduktig och när det funkade gick det super. Andra gången vi körde växlade vi mellan två hopp och ett däck, det blev massa olika variationer och byten och vi körde flera varv innan jag belönade. Här hetsade han inte upp sig över huvud taget trots att vi körde riktigt länge (för att vara oss)så det känns riktigt härligt! Superduktiga Pelle! ♥



När träningen var slut började det en kurs på planen så vi fick gå ut och vänta tills pappa kom och hämtade oss. Först blev det lite foto i regnet, tyckte det blev några riktigt häftiga bilder.


Sedan hade Pelle kvar sin härliga attityd så vi körde två sök i skogen. Första gången körde jag och leksaken fick hänga i en gren ca1,5 meter ovanför marken. Jag trodde faktiskt inte han skulle fixa det men efter att ha letat duktig ett tag hittade han den och eftersom han inte nådde den sprang han till mig och markerade att hanhade hittat den! BÄSTA! Nästa sök fick Ella stå för, nu gömdes leksaken i ett träd och även här var Pelle superduktig! Det är lite häftigt att se för han verkligen hatar att ha på sig täcken, selar, västar och dylikt och så var han även med SBK-täcket. Men nu har han förstått vad den innebär och när han är ivägskickad på söket så söker han jätetbra så att han nästan glömmer bort att han har täcket på sig.



Sedan blev det lite mer foton i ösregnet och solnedgången. Häftigt ljus och mysiga bilder :)


Kommentarer
Postat av: Jullan

Vilka fina bilder :)

2012-05-14 @ 23:02:49
Postat av: Jeanette

Vilka fina bilder! :)

2012-05-14 @ 23:23:26
URL: http://beathalandetsamson.blogspot.com
Postat av: Hanna

Härliga bilder :)

2012-05-15 @ 09:42:50
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com
Postat av: Ebba

Oj, oj vilka fin-fina bilder! Älskar den sista!!

2012-05-15 @ 16:46:28
URL: http://ebbamolly.se/blogg
Postat av: Katarina

Superfina bilder!

2012-05-15 @ 19:40:56
URL: http://hunddagboken.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0