Sök och ny cykel!

Under de senaste dagarna har vi inte gjort särskilt mycket. Lydnaden har gått såpass dåligt så vi har bestämt att ta en paus med den fram till Marma dit vi åker på söndag. Istället har vi sysslat lite med apportering, lite spår och lite sök.
 
Idag gjorde vi till exemepel ett par sök i vårt garage, som mer används som redskapsbod. Ett perfekt sökställe med mass prylar och många gömställen för den lilla bollen. Pelle var väldigt duktig och hittade den alla gånger, utan att ge upp eller be mig om hjälp!
 
Igår var vi på loppis och hittade en fin, billig gammal herrcykel. Eftersom vi inte har någon cykel här på landet köpte vi den och denna dagen har mestadels gått åt till att fixa i ordning den. Däcken har bytts ut och pumpats. Kedjan har smörjts och oljats och styret har höjts. Till slut blev den riktigt bra och jag och Pelle tog premiärturen på parkeringen.
 
I början fick Pelle springa lös medan jag cyklade för att han skulel få vänja sig vid den och förstå att man inte behöver stressa upp sig när matte sitter på den, något han har gjort innan. Detta gick super! När vi cyklar på riktigt sen vill jag ha honom på min högre sida så när han hade vant sig tränade vi på det med, kopplet på och jogga lugnt och på cykelns högra sida. Inga problem tyckte Pelle. Härligt! I sommar blir det förhoppningsvis en hel del cykling och vi kanske kommer iväg på lite längre utflykter också. Och väl hemma sen blir det kanske lite fler cykelturer då också. Extra roligt då det finns några eventuella planer för nästa sommar, spännande spännande!
 
Ungefär såhär har vädret sett ut i Värmland de senaste dagarna ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0