cykeltur och lydnad

Igår tog vi en cykeltur runt sjön i närheten. Efter 44 minuter och 6 kilometer var vi hemma, glada och trötta. Pelle skötte sig jättebra! HAn springer lugnt och kontrollerat bredvid cykeln i kopplet och jag varvade också att han fick springa lös och även då är han avkopplad. Härligt! Att det småregnade lite gjorde oss inte ett dugg!
 
De båda hundarna (Pelle och Kalle) fick sig ett varsitt litet träningspass igår. Kalle fick träna på att sitta kvar och ligg. Han är duktig och lär sig fort men om det blir för svårt eller en för stor utmaning för hans tycke så ger han lätt upp, han är inte heller van vid så mycket träning så han orkar inte hålla igång lika länge som Pelle, vilket är förståeligt.
 
Pelle blev taggad när jag tränade med en annan hund så när det avr hans tur var han riktigt rolig att träna med! Vi körde Fritt följ (det gäller att passa på när han är i bra träningsmood..) med foku spå svängar och position. Gick jättebra, körde även lite fjärr som också funkade bra. Jag älskar när pelle är hans studsiga och galna jag i bland annt FF vilket annars inte är vårt favoritmoment.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0