Äventyr med nya kompisen!

Ojojoj vilken förmiddag! Vaknade med solen och tillsammans med vår nya kompis, cykeln, begav sig jag och Pelle ut på äventyr! Vi började med att värma upp lite genom lite löst spring och rastning på parkeringsplatsen. Jag lämnade Pelle att vakta cykeln medan jag gick ett litet spår. Sedan var vi påväg igen!
 
Satte mig på cykeln och cyklade längs landsvägen med Pelle på en fin position vid min sida, Ibland drog han lite i kopplet men rättade sig rätt så snabbt när jag sa till honom men allra oftast sprang han på riktigt riktigt bra! Efter ungefär 10 minuter av lugn cyklning  var vi framme vid vårt mål, den övergivna stranden!
 
Här är nästan aldrig några andra personer så jag och Pelle har gjort den till vår strand. Än sålänge är det bara Pelle som badar men han verkar himla nöjd med det också. Oj vad han tycker det är roligt och idag förbättrade han faktiskt sin simstil en aning :) När vi (Pelle) hade badat, svalkat av sig och ätit ett litet tuggben satte vi oss på cykeln och cyklade hem igen. Han skötte sig lika bra på hemvägen. Så himla roligt!
 
Väl hemma blev det packning och lite lunch innan jag kunde gå spåret. Det blev då drygt 2 timmar liggtid, inte riktigt meningen. Så värst bra det det inte heller. Det var mest flams och okoncentration från Pelles sida. Han var rätt så trött redan innan och med solen mitt på himlen var det varmt och jobbigt. Det avr int eriktigt våran spårdag helt enkelt. Däremot tog han den enda apporten himla bra och sista raksträckan som bytte teräng och gick in i skogen gick också bra! Det gäller att se de positiva sidorna, haha!
 
Nu har vi suttit i bilen i några timmar och snart är vi hemma. Nästa vecka ska jag och Pelle upp på läger på Marma och veckan efter är vi tillbaka i Sunne igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0