.

Igår kväll gjorde jag ett sökpass med Pelle. Trampade upp en ryta på kanske 7x7 meter på ängen medan Pelle fick sig en platsliggning. Det tog ett tag att trampa upp det höga gräset och den ytan så platsträningen var det inget fel på iallafall!
 
Jag gömde 4 apporter i rutan och skickade honom. Nummer ett och två hittade han relativt snabbt och de två sista gick långsammare. Den fjärde gick jag ut tillsammans med honom och hjälpte honom eftersom vi var tvunga att gå tillbaka hem. Jag tyckte att han hade ett väldigt fint söktempo igenom hela passet. Lugnt och relativt metodiskt (kan ha berott på att han var trött också... hehe..)
 
 
Idag har vi spenderat mycket tid på en mysig gårdsauktion, sedan tog vi en promenad i skogen med morfar och Kalle. Pelle gick jättebra lös, jättemycket kontakt och klockrena inkallningar. Sen var det en inkallning han tvekade på och jag kopplade honom direkt. Det valet visade sig vara klokt då vi 10 meter längre fram stötte på en älgko och hennes två kalvar. Kanske 40-50 meter bort, dvs rätt så nära oss. De visade sig vara tevligt inställde och efter att ha kollat in oss och vi dem så vandrade de iväg bort. Otroligt vackra djur! Det blev en extra bonus på den annars mysiga promenaden!

Kommentarer
Postat av: linnea

Så fina bilder!

2012-07-22 @ 23:33:57
URL: http://tassarna.weebly.com
Postat av: Ebba

Vilka fina bilder!

2012-07-29 @ 09:18:17
URL: http://ebbamolly.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0