träning på HallåHund

Kvällen spenderades på HallåHunds träningslokal tillsammans med Linda och Hanna. Idag körde vi ingen agility utan körde lydnad för hela slanten. En hund i taget.
 
Vi fick äntligen löst problemet med vårt Fria följ, eller mitt fria följ och varför jag går så dåligt. Jag går alldeles för snabbt. När jag saktade ner kunde jag tänka och fokusera på hur jag skulle gå och behövde inte skynda fram. Allt blev så mycket mer koncentrerat, både hos mig och Pelle. Så som han tänkte har han nog aldrig tänkt innan och framförallt blev det rätt. Svängar, halter och raksträckor. Hanna och Linda kunde inte se att han tog ett enda felsteg. Duktig kille!
 
Dock tog det en del på hans krafter så resten av träningne var han lite långsam. Körde en kedja med aspportering, hopp och fjärr och det gick inte särksilt bra. Hoppet hoppade han inte och fjärren "fjärrade" han inte. Det gav oss dock tillfälle att tänka lite mer kring det och kom fram till att jag måste hjälpa Pelle i sådana lägen när han är tröttare att vara tydlig mot honom. I slutet av det passet både hoppade han och utförde fjärren, om än inte så snabbt som jag egentligen vill.
 
Det sista jag gjorde var att köra rutan men han var så trött så han inte ens orkade springa efter leksaken, slutade rätt snabbt men ställde mig istället nära rutan och bara belönade när han kom rätt. Han slapp springa och fick istället bara tänka.
 
Passet avslutades dock med att hundarna fick rejsa runt ett tag. Roligt tyckte dem och Pelle blev lite extra förälskad i Freja tror jag nog.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilka fina bilder, ser ut som en mysig träningsstund. Och Hallåhunds lokaler som är så fina =)

2012-12-19 @ 10:25:38
URL: http://mihra.weebly.com
Postat av: Erica

Så kul att kunna träna med vännerna inomhus, vad är det för raser?

2012-12-20 @ 16:15:55
URL: http://www.senapshund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0