Snöig träning

Kan säga att det inte hört till min favoritsyssla att handla alla julkappar samtidigt, samtidigt som alla andra gör det... uhhh! Nu är det gjort iallafall, bara pelles klapp kvar :)
 
När vi kom hem tog jag ut Pelle i trädgården för lite lydnadsträning. Vi började med Fritt följ där jag tänkte på hur jag gick och självklart hängde Pelle med bra i svängar och halter, lite för bra ibland och han översnurrade, men det får vi träna på en annan dag. Då det under natten snöade en del och det inte var upptrampad på vår tomt så fick han gå med snö rätt långt upp på benen. Kanske lite jobbigt för honom men inget som störde särskilt. :)
 
Satte upp en ruta men vår trädgård är inte särksilt symmetriskt så jag fick liksom skicka honom runt gaveln för att komma till rutan. Ibland kom han lite snett men de allra flesta satte han klockrent, galet kul tycker han det är också! Flyttade lite på rutan men det var inga problem enligt Pelle.

Apporteringen körde vi, mest på skoj så att han ska få upp farten åt båda riktningarna. Ibland avr det lite svårt att hitta den i snön (som för övrigt håller på att smälta...) men när han hittade grep han den bra och galloperade in mot kamptrasan!
 
Har även insett att det är väldigt bra att träna i kramsnö med en bollglad (galen?) hund, då kan man ju få världens bästa belöning bara genom att plocka upp den från marken! :)
 
För övrigt hade jag gärna befunnit mig i stockholm och hundmässan just nu. Men det får bli nästa år!

Kommentarer
Postat av: C.J.

Låter som att ni hade en bra träning! =)

2012-12-16 @ 11:47:48
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0