Snö till julafton

Idag har det varit snöstom ungefär hela dagen men det gör inte oss något. Nu ligger en dryg decimeter snö utanför vilket är perfekt tajming inför julafton imorgon. Mysigt!
 
Skottade lite under kvällen och passade på att köra ett litet träningspass efteråt. Fjärren blir jag inte riktigt klok på. Han varvade mellan att göra perfekta uppsittanden till att inte göra dem alls. Läggandet gick ungefär likadant förutom att de aldrig var perfekta. Spelade ingen roll hur många gånger jag gick och satte honom. Allt eller inget. Suck. Jag tror egentligen allting (iallafall uppsättandena) beror på hur jag säger och visar men det är svårt att göra exakt likadant hela tiden.
 
När vi inte tränade fjärren gjorde han underbara lägganden under gång och bara slängde sig ner i marken, hör inte till vanligheterna. Vi avslutade dock med lite fritt följ med sträckor både med svängar och halter överallt och några där det inte hände någonting. Han går riktigt bra min lilla kille.
 
Försökte mig även på att åka lite skidor men med 1 dm nysnö gick det inte särskilt bra. Jag kom inte en centimeter, haha... Får försöka igen när det har plattats till ytterligare.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Prova att filma er och titta sedan på om du gör/säger det annorlunda när det inte funkar.

2012-12-24 @ 08:57:32
URL: http://kennelblagul.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0