Självkänsla, självkänsla, självkänsla!

Idag har vi det varit full fart hela dagen. Vi gick upp tidigt för att möta upp Tilda och Maja för att sedan ta bussen mot dagens inomhushall där vi även träffade Linda och Hanna. Efter lite problem med att dels låsa upp grinden, dels hitta rätt dörr och dels hitta lampknappen kom vi tillslut igång med träningen. För mig och Pelle bestod den till mesta delen av ren uppfostran. Det är inte okej att låsa sig vid löptik och han ska klara av att jobba trots att Maja var i samma lokal. I slutet av träningen kunde jag köra både hoppet, fjärren, rutan och apporteringar utan vare sig skall eller stress, eller tendens till att fly. Och än en gång har jag fått det bevisat för mig - allt beror på min egen självkänsla. När jag tänker att det inte kommer spela någon roll om jag säger till honom för att han är så inne i det är det väl självklart att han inte gör det heller. Men om jag går in i träningen och tror på mig själv och vad jag gör så beter han sig helt underbart.
 
Vi tog skydd när det ösregnade innan de andra mötte upp.
Duktig kille!
 

haha, Pelle försöker charma in sig hos Tilda för att få tillgång till Maja, det lyckades inte... ;)

Sedan lämnade vi hundarna ensamma och tog en sväng på frölunda torg. När vi kom hem igen och det började bli mörkt tog vi med oss hundarna, kamerorna, stativen och gick upp på berget här i närheten. En del riktigt fina bilder blev det och ett bra avslut på en mycket bra dag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

WOW vilka bilder! Sjukt avis.

Ett Gott Nytt År på er, så ses vi snart :)

Svar: Tack! :)
Detsamma till er, ja det gör vi, det ser jag fram emot! :)
Ebba och Pelle

2012-12-31 @ 10:35:07
URL: http://kennelblagul.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0