påminnelse i spåret och stolt matte

Började dagen med att ta en tur ner till fotbollsplan för lite träning. Så mycket sådan blev det dock inte utan mest lek och bus. I lydnadsväg tränade vi fritt följ och koncentrerade oss på fokus i vänstersvängar. Vi svängde och snurrade om vartannat och folk som gick förbi undrade nog vad vi höll på med. Pelle var duktig iallafall och svängde fint med hela kroppen.
 
Sedan gjorde vi lite uppletande efter en leksak, helt på hobbynivå, men Pelle har kul och han får jobba ordentligt.
Passet avslutade vi dock med att han fick gå ett spår jag hade lagt när vi kom dit och jag blev snabbt påmind om varför jag aldrig spårar med honom för tillfället. Hjälp... Han kan verkligen inte spåra... Han rusar framåt med nosen i backen, han använder sig dock inte det minsta av den och han bara virrar och virrar. Jag näst intill släpade efter honom och jag tror det tar ett tag innan vi kör igång igen, ett halvår eller så kanske ;) Haha, nej men vi har mycket att jobba på, helt klart tillbaka på ruta ett.
 
Sedan åkte vi iväg till några vänner och julbakade. Nytt ställe med många nya små barn, nytt folk och mat överallt. Så stolt över min lilla kille. När vi var där förra året fick jag sitta med honom i hallen en timma innan han var någorlunda lugn, då var jag tvungen att ha honom i koppel för att han inte skulle välta ett barn. Idag var han totalt balanserad från första stunden. Glad och snäll mot allt och alla, satte sig ner bredvid barnen och lät dem klappa och krama så mycket de ville, lugn och sansad. När ingen klappade honom la han sig ner och somnade och annars kryssade han snyggt föbi mellan nybakade lussebullar och tomtar på torkning. Finaste killen vad du har utvecklats! ♥
 
P.s. Är man konstig om man längtar mer till MyDog än till julafton? haha
D.s.

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Haha, kan säga att du i alla fall inte är ensam om att längta mer till My dog än till julafton :)

2012-12-08 @ 20:36:46
URL: http://cassandramaria.blogspot.se
Postat av: Erica

Det låter som en härlig dag! hade sett fram emot My Dog ungefär hela året men sen så lyckades mina lärare lägga in obligatoriska föreläsnignar då... Får väll helt enkelt läsa på alla bloggar om hur kul det var ;)

Svar: nej vad tråkigt! jag lär skriva en del iallafall ;)
Ebba och Pelle

2012-12-08 @ 21:02:12
URL: http://www.senapshund.se
Postat av: C.J.

Härligt att han utvecklats så mycket! =)

2012-12-08 @ 23:09:15
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: A-L

Duktig kille :))

Sv: korv har vi kört, finns bild på fb ;)

2012-12-09 @ 08:28:16
URL: http://linnylinslus.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0