neggig matte

Sjuk, sjuk, sjuk. Och det blir snarare värre än bättre...suck! SÅ tråkigt när man inte kan göra allt man vill endast för att kroppen inte klarar av det. Idag har vi inte orkat med någonting i stort sett. Jag har sovit i soffan och Pelle har sovit lite överallt. Aktiveringen har blivit några korta rastrundor i snön, letat samt tuggat ben, legat platsliggning i 20 minuter (inspirerad av Linda här). Efter halva tiden när jag tänkte belöna blev han osäker och reste sig, så då fick jag lägga ner honom igen och han fick ligga en stund till, haha :) Sedan har han också fått vara ute och skottat med mamma.
Uttråkad Pelle...
 
Planen är att tävla på söndag men just nu känns det inte som världens bästa ide. Dels för att jag inte vet om jag över huvud taget är frisk. Men framförallt för att vi inte har tränat ordentligt på en dryg vecka och jag vet att han fungerar bäst med regelbunden träning. Sedan har vi inte heller tränat någonting i det väderlaget som rår nu, många minusgrader och mycket snö. Får se hur det blir längra fram i veckan.
 
Dagen blev dock lite ljusare när jag blev informerad om att jag hade vunnit ännu en tävling - ni som känner mig vet ju att det är vanlig vardag för oss ;) - ett halvstryphalsband från hurttas senaste collection. Jag som brukar ha rosa på Pelle tyckte vi kunde inviga en ny färg i garderoben och det blev helt enkelt ett grönt ett. Roligt Roligt. Träningsgruppen har även planerat in och bokat ett par datum med inomhusträning. Då har jag något att se fram emot imorgon i soffan.
Ni får ursäkta att jag är neggig idag men jag blir lika uttråkad som Pelle när jag inte får komma ut i snön och träna. Om någon vill låna Pelle och hitta på något roligt med honom är ni så välkomna!
 
 
 


Just det. Jag har en annan sak - vilket inte är hundrelaterat. Jag har tagit en bild och gått vidare i Göteborgspostens fototävling. Jag skulle bli superduperglad om ni kunde gå in och rösta på min bild! :) KLICKA HÄR! för att göra det :)
 
 

Kommentarer
Postat av: A-L

Tycker du ska satsa på att vila och bli frisk. Pelle överlever en period utan att det händer något. Bara sunt för dem att få en paus fr allt mellan varven:)

2012-12-05 @ 08:50:01
URL: http://linnylinslus.bloggplatsen.se
Postat av: Hanna

Det gick inte att komma in på länken :(

Svar: Nu borde den fungera, hoppas jag :)
Ebba och Pelle

2012-12-05 @ 10:36:50
URL: http://kennelblagul.blogspot.se/
Postat av: C.J.

Tråkigt att du är sjuk... Kul om ni ställer upp, men prioritera hälsan.

Sv: Oj, jag måste ha blandat ihop det lite där... Det stämmer att ni har samling kl 12. =)

2012-12-05 @ 18:37:23
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0