nattpromenad med löptik

Det blev en nattpromenad runt området tillsammans med Tilda och Maja, vi var nog ute i ca 1,5 timmar i den nyfallna snön. Att Maja löper stoppade oss inte, det är nyttig träning! Och Pelle förvånade mig faktiskt. Innan har han reagerat på löptikar genom att låsa sig och inte kunna tänka på något annat och än mindre lyssnat på mig.
 
Jag säger verkligen inte att han inte var påverkad idag. Det var han och han gick även upp en del i stress. MEN han lyssnade så fint på alla mina korrigeringar om det så bara var ett nej när han var lite för på och nosen gick igång lite för mycket. Han backade undan direkt och större delen av promenaden gick utan några som helst problem, han förstod att jag inte ville att han skulle gå igång och respekterade det.

Kommentarer
Postat av: Boel

Tur att ni passade på eftersom snön är borta nu...

Svar: ja verkligen! Det verkar som man måste vara snabb om man ska få någon snö just nu...
Ebba och Pelle

2012-12-29 @ 09:23:08
URL: http://www.isaomeya.hundpoolen.nu
Postat av: Lena T

Var försiktig när hon höglöper då tar naturen över mattes kommandon;) håll Pelle kopplad

Svar: Absolut Lena! Koppel är på hela tiden :)
Ebba och Pelle

2012-12-29 @ 09:41:11
Postat av: C.J.

Härligt att det gick så bra! =) Sendit är en riktigt sån där retsticka när hon löper. Går och trycker upp rumpan i fejjan på andra hundar.

2012-12-29 @ 10:40:01
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0